PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2003 | nr 1 | 63-96
Tytuł artykułu

Skuteczność ekranów akustycznych jako zabezpieczenia przed hałasem drogowym na obszarach zurbanizowanych

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
EN
Effectiveness of acustical screens against traffic noise in urban areas
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Zastosowanie ekranu akustycznego do ograniczania hałasu tras komunikacyjnych powinna poprzedzać szczegółowa analiza skuteczności tego rozwiązania w konkretnym układzie urbanistycznym. W obszarze zabudowanym, wprowadzony ekran jest nie tylko źródłem cienia, ale również dodatkową powierzchnią odbijającą modyfikującą pole akustyczne w jego otoczeniu. Dlatego podstawą racjonalnej decyzji o zastosowaniu ekranu powinna być szczegółowa analiza rozkładu poziomu hałasu na fasadzie chronionego budynku jak i w jego otoczeniu. Przeprowadzenia takiej analizy można dokonać korzystając z symulacyjnych programów komputerowych, takich jak PROP7 przedstawiony w artykule. Program ten pozwala obliczyć skuteczność ekranowania przy uwzględnieniu wpływu szeregu parametrów charakteryzujących układ urbanistyczny, w tym usytuowanie budynków w stosunku do trasy komunikacyjnej, oraz parametrów trasy komunikacyjnej jako złożonego źródła hałasu.
EN
Since a screen application as noise abatement measure is not a cheap solution, the detailed analysis of its effectveness in the urban system has to be performed. Talking into account only a shadow of direct wave is not enough in an urban systems multiple reflections are basis of propagation process. A screen introdution into an urban system results i not only a shadow appearance but also a screen in the urban itself takes part in multiple reflections as an addition plane. Tha decision about a screen in the urban system has to be proceeded by the quantitative analysis performed by use of simulation program such as the here- applied PROP7. By the use this tool the influence of urban system detailed parameters, among them building arrangement, and a road model parameters can be investigated.
Wydawca

Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
63-96
Opis fizyczny
bibliogr. 44 poz.
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-article-BAT1-0004-0072
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.