PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | z. 101 | 299--313
Tytuł artykułu

Centrum usług wspólnych sposobem na redukcję kosztów i standaryzację procesów przedsiębiorstwa na przykładzie KHW S.A.

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
Shared services center as a way to reduce costs and standardization processes of company based on KHW S.A.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Na działalność każdego przedsiębiorstwa, w tym szczególnie produkcyjnego, składają się podstawowe procesy biznesowe i procesy pomocnicze, tzw. funkcje wsparcia. Centralizacja funkcji wsparcia jest jednym z częściej wykorzystywanych narzędzi do optymalizacji tego obszaru działalności. W artykule na przykładzie Katowickiego Holdingu Węglowego S.A. (KHW) przedstawiono przebieg procesu tworzenia oraz rolę i funkcje Centrum Usług Wspólnych (CUW), jako sposobu na redukcję kosztów działalności firmy. Szczegółowa analiza CUW pokazuje zalety nowoczesnego podejścia do sposobu dostarczania usług na rzecz Grupy Kapitałowej KHW z możliwością rozszerzenia tej formy usług na inne przedsiębiorstwa, w tym górnicze.
EN
The activity of each company, including in a special way production companies, consists of core business processes and auxiliary processes so. support functions. Centralization of support functions is one of the most frequently used tools to optimize this area of activity. The article, on the example of the Katowickiego Holdingu Węglowego S.A. (KHW), describes the process of creation and the role and functions of the Shared Services Centre (SSC) as a way to reduce the cost of business. Detailed analysis of the SSC shows the advantages of a modern approach to the way of providing services to the Group KHW with the possibility of extension this form of services to other companies, including mining businesses.
Wydawca

Rocznik
Tom
Strony
299--313
Opis fizyczny
Bibliogr. 7 poz.
Twórcy
  • Politechnika Śląska. Wydział Organizacji i Zarządzania. Instytut Zarządzania, Administracji i Logistyki, zygmunt.lukaszczyk@polsl.pl
Bibliografia
  • 1. Shared Services Handbook. Hit the road. Deloitte MCS Limited, 2011.
  • 2. Shared Services Center (SSC) Enabling your business for success. Ernst & Young, 2000.
  • 3. Implementing Shared Services Centres. Institute of Management Accountants, 2000.
  • 4. Roczne raporty za lata 2009-2015. KHW.
  • 5. Szukalski S.: Zagraniczne centra usług w Polsce. Aspekty teoretyczne i empiryczne. Badania w ramach grantów Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2010.
  • 6. Tarasiewicz A., Tyniec A.: Efektywność kosztowa i standaryzacja – wyzwanie. Centrum Usług Wspólnych KPRM, 09.06.2014.
  • 7. Sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce. Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), 2014.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-9639b3d4-f3aa-46be-b155-34653be22668
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.