PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | R. 86, nr 4 | 3--10
Tytuł artykułu

Analiza stanu kształcenia na kierunku geodezja i kartografia

Autorzy
Warianty tytułu
EN
Review of the status of education in the field of geodesy and cartography
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Po 1989 roku nastąpiły istotne zmiany w szkolnictwie wyższym w Polsce. Przede wszystkim znacznie wzrosła liczba studentów oraz liczba szkół wyższych zarówno publicznych jak i niepublicznych. Zmiany te dotyczą również kształcenia na kierunku geodezja i kartografia. Z informacji uzyskanych z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego wynika, że obecnie istnieje 27 szkół wyższych (14 publicznych i 13 niepublicznych) kształcących na kierunku geodezja i kartografia, które przyjmują corocznie ponad 4000 kandydatów. W artykule podjęto próbę analizy stanu kształcenia na kierunku geodezja i kartografia. Dane do analizy zaczerpnięto z ankiety obejmującej informacje na temat programów kształcenia, rodzajów prowadzonych studiów, liczby studentów, kadry naukowej, rekrutacji i bazy dydaktycznej. Z analizy wynika, że w większości uczelni kształcenie jest na dobrym poziomie. Są jednak takie uczelnie, które nie mają własnej kadry dydaktycznej oraz podstawowego wyposażenia laboratoriów. Warto też zauważyć, że znaczny wzrost liczby studentów w ostatnich latach może spowodować, że w przyszłości nie wszyscy absolwenci znajdą zatrudnienie w wyuczonym zawodzie.
EN
After 1989, there have been significant changes in higher education in Poland. First of all, the number of students as well as the number of higher education institutions both public and non-public increased significantly. These changes also affected the education in the field of geodesy and cartography. Information obtained from the Ministry of Science and Higher Education shows that currently there are 27 schools (14 public and 13 non-public) educating in the field of geodesy and cartography, which take in more than 4000 candidates annually. The paper attempts to analyze the state of education in the field of geodesy and cartography. Data for the analysis was derived from the survey, including information on education programs, types of studies conducted, the number of students, academic staff, recruitment and laboratory equipment. The analysis shows that in the majority of university education is at the good level. However, there are such schools that do not have their own teaching staff and the basic equipment of the laboratories. It should also be noted that a significant increase in the number of students in recent years may cause some difficulties for graduates in finding employment in their profession.
Wydawca

Rocznik
Strony
3--10
Opis fizyczny
Bibliogr. 3 poz., rys., tab., wykr.
Twórcy
autor
  • AGH Akademia Górniczo-Hutnicza. Wydział Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska
autor
  • Politechnika Warszawska. Wydział Geodezji i Kartografii
Bibliografia
  • [1] Wardziak A.: Ponad 3 tys. nowych studentów, Geodeta nr 11/2013
  • [2] www.dzn.agh.edu.pl/nowa/index.php?option=com_content&view=article&id=17&Itemid=44#skala; 2.01.2014
  • [3] www.ck.agh.edu.pl/omkz/index.php?option=com_content&view=article&id=54&Itemid=54; 2.01.2014
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-74383817-293c-46c5-bf0c-c59c835a95f2
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.