PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | nr 7-8 | 240--246
Tytuł artykułu

Administracyjne systemy dynamicznego ważenia pojazdów

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
Administration systems of vehicle weighing in motion
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Autorzy artykułu zainicjowali w 2014 roku powstanie w Polsce Zespołu do Spraw Administracyjnych Systemów Weigh-in-Motion (ZAS-WIM). Zespół ten skupia wyższe uczelnie, urzędy administracji państwowej oraz firmy komercyjne. Celem działań ZAS-WIM jest stworzenie warunków formalnych i technicznych niezbędnych do stosowania w Polsce systemów WIM w celach administracyjnych. W artykule przedstawiono wypracowane koncepcje, sformułowano problemy, które wymagają rozwiązania oraz przedstawiono aktualny stan prac prowadzonych obecnie w Polsce w tym kierunku.
EN
In 2014 the authors of this article have initiated a group, which brought together universities, polish government offices, research institutes and commercial companies, whose goal is to apply Weigh-in-Motion systems for direct mass enforcement. In the article are presented the concepts developed, formulated problems which require solution and shown the current state of works undertaken for this purpose in Poland.
Wydawca

Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
240--246
Opis fizyczny
Bibliogr. 25 poz., rys., tab.
Twórcy
autor
autor
autor
Bibliografia
  • [1] Brennberger S.: TOP TRIAL: Technologies for optimising the precision of MS-WIM of road transports to improve sutomatic overload control and European procedures for enforcement, 2002.
  • [2] Burnos P.: Auto-calibration and temperature correction of WIM systems. Jacob, B. and O’Brien, E. (eds.) Proceedings of the International Conference on Heavy Vehicles, 5th International Conference on Weigh-in-Motion of Heavy Vehicles. Paris, 2008, s. 437–446.
  • [3] Burnos P.: Enhanced autocalibration of WIM systems. Jacob, B. and McDonnell, A.-M. (eds.) Proceedings of the International Conference on Weigh-In-Motion (ICWIM 6). Dallas, 2012, s. 197 – 208.
  • [4] Burnos P.: Ważenie pojazdów samochodowych w ruchu. Część 1: Oddziaływanie pojazdów przeciążonych na nawierzchnię. Drogownictwo, 2014, 6, s. 192–196.
  • [5] Burnos P.: Ważenie pojazdów samochodowych w ruchu. Część 2: Rodzaje i charakterystyka systemów WIM. Drogownictwo, 2014, 7-8, s. 240–245.
  • [6] Burnos P.: Ważenie pojazdów samochodowych w ruchu. Część 4: Ocena dokładności systemów Weigh In Motion. Drogownictwo, 2014, 12, s. 388–395.
  • [7] Burnos P., Gajda J., Piwowar P., Sroka R., Stencel M., Zeglen T.: Wieloczujnikowy system ważenia pojazdów samochodowych w ruchu. Pomiary, Autom. Kontrola, 2007, Vol. 53, 9bis, s. 542–545.
  • [8] Czech Institute of Metrology: Metrological and technical requirements for specified measuring devices, including test methods for verifying specified measuring devices: „high-speed weigh-inmotion road vehicle scales”, 2010.
  • [9] Dawid S.: Weighty matters. Traffic Technol. Int., 2014, June/July, s. 46–52.
  • [10] Doupal E., Kriz I., Stamberg R., Cornu D.: One Year “WIM Direct Enforcement” Experiences in Czech Republic. 6th International Conference on Weigh-In-Motion (ICWIM 6). Dallas, 2012, s. 138–145.
  • [11] Goltsman H., Paiva M., Valente A., Pantoja F.: Test of WIM sensors and systems under Brazilian conditions. Jacob, B. and O’Brien, E. (eds.) Proceedings of the International Conference on Heavy Vehicles, 5th International Conference on Weigh-in- Motion of Heavy Vehicles. Paris, 2008, s. 97–104.
  • [12] Jacob B., O’Brien E., Jehaes S.: COST 323: Weigh-in-Motion of road vehicles - final report, 2002.
  • [13] Kula T.: Pojazdy przeciążone w ruchu drogowym – skala problemu. II Krakowskie Dni Nawierzchni. Krakow, 2015, .
  • [14] Kulakowski B.: Vehicle-road interaction. ASTM International, Philadelphia, 1994.
  • [15] van Loo H.: Project WIM-Hand, 2nd interim report. Results of the second stage of the project Weigh-In-Motion for direct Enforcement in 2001 and 2002, 2004.
  • [16] Najwyższa Izba Kontroli: Informacja o wynikach kontroli ochrony dróg przed niszczeniem przez przeciążone pojazdy, 2011.
  • [17] Najwyższa Izba Kontroli: NIK o przeładowanych pojazdach i niszczeniu dróg, https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/nik-o-przeladowanych-pojazdach-i-niszczeniu-drog.html.
  • [18] OIML: OIML R 134-1: Automatic instruments for weighing road vehicles in motion and measuring axle loads Part 1: Metrological and technical requirements – Tests, 2006.
  • [19] Pais J.C., Amorim S.I.R., Minhoto M.J.C.: Impact of traffic overload on road pavement performance. J. Transp. Eng., 2013, September, s. 873–879.
  • [20] Rys D., Judycki J., Jaskula P.: Analiza obciążenia osi pojazdów ciężkich na podstawie danych z ważenia pojazdów w ruchu (WIM). Drogownictwo, 2015, 10, s. 328–335.
  • [21] Rys D., Judycki J., Jaskula P.: Wpływ pojazdów przeciążonych na trwałość nawierzchni asfaltowych. Logistyka - Nauk., 2014, 6, s. 9318–9329.
  • [22] Sadeghi J.M., Fathali M.: Deterioration analysis of flexible pavements under overweight vehicles. J. Transp. Eng., 2007, Vol. 133, 11, s. 625–633.
  • [23] Taylor B., Bergan A., Lindgren N., Berthelot C.: The importance of commercial vehicle weight enformcement in safety and road asset management. Traffic Technol. Int., 2000, 2000 Annual Review, s. 234–237.
  • [24] Wardęga R.: Wpływ struktury ruchu na nośność nawierzchni drogowych. Politechnika Wrocławska, 2007.
  • [25] Wordsworth S.: Worth the weight. Traffic Technol. Int., 2015, June/July.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-5149fcfa-6ec7-4f47-b43e-74ee5418da05
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.