PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | R. 93, nr 3 | 73--78
Tytuł artykułu

The synthesis of optimum current obtained by mathematical models for an electrically propelled truck drive electromotor

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
PL
Synteza optymalnego prądu silnika elektrycznego wózka pojazdu ciężarowego za pomocą modeli matematycznych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This paper synthesizes the models of the current to be applied to the armature of a drive direct-current series electric motor used within an electric drive system of an electrically propelled truck, such models being optimal in terms of battery power expenditure minimization. The paper offers a parameter identification method for the synthesized models to be used either for a loaded truck or for an empty one, either for a horizontal run or for a downhill/uphill run.
PL
W artykule przedstawiony został sposób modelowania prądu płynącego przez obwód silnika, stosowany w układzie napędowym wózka pojazdu ciężarowego. Przedstawiony został dobór modelu optymalnego z punktu widzenia minimalizacji wymaganego nakładu energii akumulatora. W artykule zawarto również metodę identyfikacji parametrów dla przedstawionych modeli, w tym przeznaczone zarówno dla pustego jak i obciążonego wózka pojazdu, jadącego po powierzchni płaskiej i pochylonej.
Wydawca

Rocznik
Strony
73--78
Opis fizyczny
Bibliogr. 11 poz., rys.
Twórcy
autor
  • Department of Renewable Energy and Transport Electrical Systems and Complexes, Vinnytsia National Technical University, 95 Khmelnytske shose, Vinnytsia, 21021, Ukraine
autor
  • Department of Renewable Energy and Transport Electrical Systems and Complexes, Vinnytsia National Technical University, 95 Khmelnytske shose, Vinnytsia, 21021, Ukraine
autor
  • Department of Renewable Energy and Transport Electrical Systems and Complexes, Vinnytsia National Technical University, 95 Khmelnytske shose, Vinnytsia, 21021, Ukraine
  • Kazakh National Research Technical University after K. I. Satpayev, Satpaev Street 22a, 050013 Almaty, Republic of Kazakhstan
autor
  • Faculty of Electrical Engineering and Computer Science, Lublin University of Technology, Nadbystrzycka 38a, 20618 Lublin, Poland, t.zyska@pollub.pl
autor
  • Kazakh National Research Technical University after K. I. Satpayev, Satpaev Street 22a, 050013 Almaty, Republic of Kazakhstan
  • Kazakh University Ways of Communication, Zhetysu-1 mcr., B.32а, 050063 Almaty, Republic of Kazakhstan
Bibliografia
  • [1] Dubey G. K., Fundamentals of Electrical Drives, CRC Press, (2002), 392-402
  • [2] Andreev V. P., Sabinin Yu. A., Fundamentals of electrical drive, Gosenergoizdat, (1963), 772-781
  • [3] Pavlovsky M. A., Theoretical mechanics, Technika, (2002), 512-523
  • [4] Mkhitaryan A. M., Aerodynamics, Mashynostroenie, (1970), 289-292
  • [5] Petrov Yu. V., Variational Methods for Optimal Control, Energia Publishers, (1967), 220-219
  • [6] Mokin B. I., Mokin O. B., Automatic control theory, methodology and practice of optimization, Universum-Vinnytsia, (2013), 210- 219
  • [7] Mokin B. I., Mokin O. B., Identification of Model Parameters and Optimization of Operating Modes of a Tram Electric Drive System with DC Traction Electric Motors, Monograph: Universum-Vinnytsia, (2008), 92-99
  • [8] Mokin O., Mokin B., Comparative analysis of magnetization curve models in terms of accuracy and applicability for variational optimization of electromechanical converters, International Young Scientists Forum on Applied Physics (YSF- 2015), 2015, 1-4
  • [9] Mokin O. B., Folyushnyak O. D., Mokin B. I., Lobatyuk V. A., Optimizing of the traffic loaded with electric drive motors series excitation on horizontal line segment of the road, Visnyk of Vinnytsia Politechnical Institute, 1 (2013), 56-60
  • [10] Mokin O. B., Folyushnyak O. D., Mokin B. I., Lobatyuk V. A., Optimization of electric car motion on a horizontal rectilinear section of road by the criterion of mini-mum energy rechargeable battery, Visnyk of Vinnytsia Politechnical Institute, 2 (2013), 48-51
  • [11] Fiala P., Friedl M., Application of an electromagnetic numeral model in accurate measurement of high velocities, Informatyka Automatyka Pomiary w Gospodarce i Ochronie Środowiska, 5 (2015), n. 3, 3-10, DOI: 10.5604/20830157.1166544
Uwagi
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę (zadania 2017).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-43c1e546-0d8f-484a-8ec1-7b08ea43152c
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.