Czasopismo
2015
|
Y. 112, iss. 9-A
|
289--293
Tytuł artykułu
Autorzy
Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
Gra w kolory. Współczesne strategie zabawy kolorem w obiektach architektonicznych
Języki publikacji
Abstrakty
Modern technologies so willingly used in the creation of image of the modern architecture strengthened the primacy of the vision above other senses. The elementary sensory feeling – the main attribute of seeing sensations – is the phenomenon of colour. Colour ideally corresponds to the modern activity of change – itself a factor with high dynamics and variation – it is both a value in itself and a value creating various special relations.
Nowoczesne technologie tak chętnie wykorzystywane w kreowaniu wyrazu współczesnej architektury wzmocniły prymat wzroku ponad pozostałymi zmysłami. Elementarnym zaś doznaniem zmysłowym, będącym głównym atrybutem doznań wzrokowych, jest zjawisko koloru. Kolor doskonale odpowiada współczesnej aktywności zmiany, sam będąc czynnikiem o dużej dynamice i zmienności, stanowi zarówno wartość samą w sobie, jak i wartość kreującą rozmaite stosunki przestrzenne.
Czasopismo
Rocznik
Tom
Strony
289--293
Opis fizyczny
Bibliogr. 4 poz., fot.
Twórcy
autor
- Department of Theory of Architecture, History and Conservation of Buildings, Institute of Architecture and Spatial Planning, Faculty of Building and Architecture, West-Pomeranian University of Technology in Szczecin
Bibliografia
- [1] Gadamer H. G., Sztuka jako gra, symbol i piękno, Kunst heute, Graz: Styria, 1975.
- [2] Misiagiewicz M., Architektoniczna gra, [w:] Definiowanie przestrzeni architektonicznej – granice architektury, Czasopismo Techniczne, Architektura, Wydaw. PK, Kraków.
- [3] Pallasmaa J., Oczy skóry, Instytut Architektury, Kraków, 2012.
- [4] Skórzyńska A., Gry i zabawy w perspektywie performatyki. O potrzebie badań interdyscyplinarnych w ludologii, Homo Communicativus, 2008
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-4303749f-fd69-4229-880f-f5cb1ef13198