PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2018 | R. 94, nr 4 | 196--199
Tytuł artykułu

Sygnatura utworu w procesie reprezentacji i analizy treści utworu muzycznego

Autorzy
Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
EN
The music signature in the process of representation and classification of the content of a piece of music
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W artykule przedstawiono pomysł reprezentacji treści utworu muzycznego w postaci sygnatury utworu. Sygnatura utworu jest zbiorem leżących na płaszczyźnie wektorów. Każdy wektor skojarzony jest z jednym z dwunastu dźwięków skali chromatycznej. Kierunek wektorów określany jest zgodnie z układem dźwięków podstawowych tonacji durowych w kole kwintowym, a ich długość odzwierciedla częstość występowania poszczególnych dźwięków w utworze muzycznym lub jego fragmencie. W artykule przedstawiono wyniki eksperymentów, w których potwierdzono korelację kształtu sygnatury z charakterem aranżacji kolęd. Brano pod uwagę opracowania tradycyjne oraz jazzujące.
EN
The paper presents the idea of classification of the content of a piece of music based on its signature. The signature is a set of vectors located in the polar coordinate system. Each such vector is associated with one of the tones of the chromatic scale. Their directions are determined by the positions of individual tones comprising the circle of fifths. The lengths of these vectors reflect the number of occurrences of a particular note in a given piece of music or its fragment. Experimental results confirmed that the shape of signature is correlated with the character of the music arrangement. For the purposes of this paper the classical and jazz arrangements have been evaluated.
Wydawca

Rocznik
Strony
196--199
Opis fizyczny
Bibliogr. 16 poz., rys.
Twórcy
autor
autor
Bibliografia
  • [1] Alves, B., Digital Harmony of Sound and Light, Computer Music Journal, Massachusetts Institute of Technology, Vol.29 No.4, 2005, 45-54
  • [2] Ciuha P., Klemenc B., Solina F., Visualization of concurrent tones in music with colours, Proceedings of the 18th International Conference on Multimedia, 2010, 1677-1680
  • [3] Evas B., Foundation of Visual Music, Computer Music Journal, Massachusetts Institute of Technology, Vol.29, (4), 2005, 11-24
  • [4] DiPaola S., Arya A., Emotional remapping of music to facial animation, Proceedings of the 2006 ACM SIGGRAPH symposium on Videogames, 2006, 143-149
  • [5] Gómez E., Bonada J., Tonality visualization of polyphonic Audio, Proceedings of International Computer Music Conference, 2005
  • [6] Grekow, J., Broadening musical perception by AKWEDs technique visualisation. Proceedings of the 9th International Conference on Music Perception and Cognition, ICMPC9, 2006, 1120-1125
  • [7] Grekow J., Metoda transformowania muzyki w figury 4D, Przegląd Elektrotechniczny, R. 91, Nr 4, 2015, 159-162
  • [8] Guo Q., Guo F., Shao J., Irregular Shape Symmetry Analysis: Theory and Application to Quantitative Galaxy Classification, IEEE Transactions on Pattern Analysis and Machine Intelligence, vol. 32, no. 10, 2010, 1730-1743
  • [9] Hoffmann P., Schuller B., Kostek B., Music Data Processing and Mining in Large Databases for Active Media, 10th International Conference Active Media Technology, AMT 2014, 2014, 85-95
  • [10] Łukaszewicz T., Kania D., Kidoń Z., Pethe-Kania K., Posturographic methods for body posture symmetry assessment, Bulletin of the Polish Academy of Sciences – Technical Sciences, Vol. 63, No. 4, 2015, 907-917
  • [11] Mardirossian A., Chew E., Visualizing Music: Tonal Progressions and Distributions, Proc. of the 8th International Conference on Music Information Retrieval, 2007, 23-27
  • [12] Paulus J., Muller M., Kalpuri A., Audio-based music structure analysis, 11th International Society for Music Information Retrieval Conference, ISMIR 2010, 2010, 625-636
  • [13] Rosner A., Kostek B., Classification of music genres based on music separation into harmonic and drum components, Archives of Acoustics, Vol. 39, No. 4, 2014, 629–638
  • [14] Sapp, C.S., Visual Hierarchical Key Analysis, ACM Computers in Entertainment, Vol. 4, No. 4, 2005, pp. 1-19
  • [15] Shiu Y., Jeong H., Kuo, C., Similar Segment Detection for Music Structure Analysis via Viterbi Algorithm, IEEE International Conf. on Multimedia and Expo, 2006, 789-792
  • [16] Tzanetakis G., Cook P., Musical Genre Classification of Audio Signals Musical Genre Classification of Audio Signals, IEEE Transactions on speech and audio processing, Vol. 10, No. 5, 2002, 293-302
Uwagi
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-355c9193-c9b7-43d5-8c8f-b6588206b0c7
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.