PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 6 |
Tytuł artykułu

Zarządzanie konkurencyjnością a CSR i zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
EN
Competitiveness management versus CSR and sustainable enterprise development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W artykule zwrócono uwagę na zależność między prospołeczną i proekologiczną działalnością przedsiębiorstwa a jego konkurencyjnością. Zauważono, że idea społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa poprawia rozpoznawalność firmy, przyciąga najlepszych pracowników, zwiększa siłę przetargową wobec dostawców oraz sprzyja wzrostowi lojalności klientów, co przekłada się na powtarzalność decyzji zakupowych, a tym samym do wzrostu przychodów przedsiębiorstwa.
EN
The article deals With the relationship between prosocial and proecological activity of an enterprise and its competitiveness. It has been noted that the idea of social responsibility and sustainable enterprise development increases the company recognition, attracts the best employees, enhances the bargaining power with suppliers and fosters customer loyalty, which translates into repeatability of purchasing decisions and thus into the growth of the company revenue.
Wydawca

Czasopismo
Rocznik
Tom
Opis fizyczny
Bibliogr. 18 poz., rys., tab., pełen tekst na CD
Twórcy
autor
  • Urząd Miasta Częstochowa
autor
  • Urząd Miasta Częstochowa
Bibliografia
  • [1]Bossak J. W., Bieńkowski W., Międzynarodowa zdolność' konkurencyjna kraju i przedsiębiorstwa. Wyzwania dla Polski na progu XXI Wieku, Wydawnictwo SG H, Warszawa 2004.
  • [2]Brdulak H., Gołębiowski T., Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami, Wydawnictwo SGH, Warszawa 2005.
  • [3]Banse G., Kiepas A. (red.), Zrównoważony rozwój. Od naukowego badania do politycznej strategii, edition Sigma, Berlin.
  • [4]Gorynia M]., Konkurencyjność przedsiębiorstwa — próba konceptualizacji i operacjonalizacji, [W] Strategia przedsiębiorstw w warunkach konkurencji międzynarodowej, Zeszyty Naukowe Seria i Zeszyt 266, Akademia Ekonomiczna W Poznaniu, Poznań 1999.
  • [5]Gorynia M., Konkurencyjność i strategia konkurencyjna przedsiębiorstwa, Optimum — Studia Ekonomiczne”, nr1 (5)2000.
  • [6]M. Gorynia, Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, Wyd. AE, Poznań 2002.
  • [7]Haffer R., System zarządzania jakością w budowaniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw, Wydawnictwo UMK, Toruń 2003.
  • [8]Keating M., S2c2yt Ziemi. Globalny program działań (wersja polska publikacji The centre for ourcommonfuture), Agenda informacyjna, ,,GEA” sp. 2 0.0., Warszawa 1994.
  • [9]Marciniak Z., Zrównoważony rozwój, reformy regulacyjne, konkurencyjność' — aspekty transportowe i regionalne. Wydawnictwo SGH, Warszawa 2010.
  • [10]Nakonieczna J., Społeczna odpowiedzialność' przedsiębiorstwa międzynarodowego, Difin, Warszawa 2008.
  • [11]Obłójj K., Strategia organizacji. w poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2001.
  • [12]Piontek B., Piontek F. (red.) Zarządzanie rozwojem – aspekty społeczne, ekonomiczne i ekologiczne, PWE, Warszawa 2007.
  • [13]Skawińska E., Zalewski R.|., Klastry biznesowe w rozwoju konkurencyjności i innowacyjności regionów, PWE, Warszawa 2009.
  • [14]Stankiewicz M. J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Wydawnictwo Dom Organizatora, Toruń 2005.
  • [15]Świtalski W., Innowacyjność i konkurencyjność, Wyd. UW, Warszawa 2005.
  • [16]Just Good Business, The Economist, 18.01.2008.
  • [17]Management Magnified. Sustainability and corporate growth, The Economist Intelligence Unit, 2009.
  • [18]Raport PARP Ocena stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu, Warszawa 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-316b90aa-62cf-4585-b419-611518594dae
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.