PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | Nr 1 (222) | 165--183
Tytuł artykułu

Media relations - promocja nauki i instytucji badawczych w mediach w Polsce i Europie

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
Media relations - promoting scientific and research institutions in the media in Poland and Europe
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Media to jeden z kluczowych pośredników rozpowszechniania informacji i jedno z najbardziej efektywnych narzędzi promocji. Zapewniają one dotarcie z przekazem zarówno do szerokiego kręgu odbiorców, jaki do odbiorcy sprofilowanego, adekwatnego do tematyki, treści, charakteru nadawanego komunikatu. Istotą informacji docierającej do adresatów za sprawą mediów jest przypisywana jej wiarygodność, zaufanie i obiektywność, a tym samym siła oddziaływania. Stąd tak dużą wagę w public relations przywiązuje się do budowania relacji z mediami. Biorąc pod uwagę fakt, iż to właśnie media wpływają w dużym stopniu na kształtowanie świadomości swoich odbiorców, ich poglądów oraz wiedzy, zasadne, a nawet konieczne jest dążenie instytucji naukowych i naukowców do ścisłej współpracy z dziennikarzami i środkami masowego przekazu. Jak pisze Wojciech Jabłoński „media są świadkiem koniecznym. Jeśli o pewnych faktach świat ma się dowiedzieć, muszą być przy nich media. Jeśli prasa o czymś mówi, to znaczy że to ważne, że to istnieje”. Przy czym nie chodzi tu o samą tylko obecność informacji w mediach, ale przede wszystkim o jej efekt – uzyskanie zrozumienia, przekonanie, edukowanie odbiorców, budowanie wizerunku nauki, instytucji naukowej, naukowców. Środki masowego przekazu są zatem nie tylko pośrednikiem pomiędzy naukowcami i instytucjami naukowymi a społeczeństwem, nie tylko świadkiem wydarzeń ze świata nauki, ale również partnerem w procesie realizacji misji, jaką obie strony mają do spełnienia: pokazanie wartości i znaczenia nauki w rozwoju ludzkości.
EN
Media are one presented as one of key intermediaries for dissemination of information and one of the most effective tools of promotion. The need of the science medialization is underlined. Survey among journalists concerning promoting science in the media is summarized. Finally methods of cooperation between science and the media are described.
Wydawca

Rocznik
Strony
165--183
Opis fizyczny
Bibliogr. 16 poz., rys.
Twórcy
  • Małopolska Wyższa Szkoła Zawodowa im. J. Dietla w Krakowie
Bibliografia
  • 1. Bajer M., Czy media deprawują naukę. Nauka, nr 3/2010,
  • 2. Gawroński S., Współpraca z mediami. Teoria o oczekiwania dziennikarzy, [w:] Pracownicy i media w procesie komunikacji, red. D. Tworzydło., T. Soliński, Rzeszów 2007,
  • 3. Jabłoński W., Kreowanie informacji. Media relations, Warszawa 2007,
  • 4. Rozwadowska B., Public Relations.Teoria, praktyka, perspektywy. Warszawa 2006,
  • 5. Słojewska A., Mariaż nauki i mediów, Rzeczpospolita, 22.11.2009,
  • 6. Sokołowski M., Media i społeczeństwo. Nowe strategie komunikacyjne, Toruń 2008,
  • 7. European Research and lnnovation - 2020: What can the leading institutions of civil socjety do for Europę?, AC. The Permanent Platform for European Excellence,
  • 8. Medializacja nauki, Warszawa 2004,
  • 9. Press Kit, Media Services & Events, Story Ideas, Experts for lnterviews, The 2011 World Water Week in Stockholm,
  • 10. Promocja w nauce. Poradnik dobrych praktyk, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa 2007, Studenci o priorytetach prezydencji: najważniejsza promocja nauki i kultury, źródło: PAP, 7 lipca 2011,
  • 11. Środowisko a zdrowie - 2005, VII Ogólnopolska Sesja Popularnonaukowa, Częstochowa 2005.
  • Atomiumculture.eu,
  • bigthink.com/ideas,
  • brief.pl,
  • ec.europa.eu,
  • laboratoria.net/pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-2bd9cb3e-97b9-42a6-85c4-24d962c46730
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.