PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2018 | R. 50, nr 8 | 12--18
Tytuł artykułu

Metoda identyfikacji i rozpoznania wymagań interesariuszy uczelni wyższej

Warianty tytułu
EN
The method of recognizing and identifying the requirements of the university’s stakeholders
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Funkcjonowanie w warunkach dużej konkurencyjności, osiąganie zysków i ciągłe doskonalenie jakości świadczonych usług jest możliwe tylko wówczas, gdy poprawnie zostaną zdefiniowane wymagania interesariuszy organizacji. Rynek szkolnictwa wyższego również funkcjonuje w warunkach nasilonej konkurencyjności. O wyborze uczelni, kierunku studiów i ścieżki kształcenia decyduje nie tylko program kształcenia, ale również szereg innych czynników, których zdiagnozowanie jest możliwe dzięki prawidłowemu rozpoznaniu i identyfikacji wymagań interesariuszy zewnętrznych i wewnętrznych. Celem artykułu jest zaprezentowanie konkretnego przykładu identyfikacji i rozpoznania wymagań interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych w celu podejmowania działań doskonalących jakość usług świadczonych przez uczelnię wyższą.
EN
Functioning in conditions of high competitiveness, profit making and continuous improvement of the quality of services provided is possible only if the requirements of the organization’s stakeholders are correctly defined. The higher education market also functions in conditions of increased competitiveness. The choice of the university, the field of study and the path of education is determined not only by the education program, but also by other factors whose diagnosis is possible due to proper recognize and identification of external and internal stakeholders’ requirements. The aim of the article is to present a specific example of recognize and identifying the requirements of internal and external stakeholders, in order to take actions to improve the quality of services provided by a university.
Wydawca

Czasopismo
Rocznik
Strony
12--18
Opis fizyczny
Bibliogr. 9 poz., rys.
Twórcy
autor
autor
  • Politechnika Łódzka, Wydział Mechaniczny
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Gospodarki Międzynarodowej
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Wydział Gospodarki Międzynarodowej
Bibliografia
  • [1] Celoch Aneta. 2015. „Rola marketingowego zarządzania szkołą wyższą w aspekcie zmian na rynku usług edukacyjnych”. Annales H – Oeconomia 49 (1): 35-42.
  • [2] Długosz Piotr. 2013. „ Efekt odwrócenia – przypadek polskiej systemu edukacji”. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja 3 (63): 89-110.
  • [3] Dobrowolska Anna. 2015. „Wpływ głównych Interesariuszy organizacji na zarządzanie jakością procesów usługowych”. Prace naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu 376: 140-151.
  • [4] Freeman Edward, Alexander Moutchnik. 2013. „Stakeholder management and CSR: questions and answers”. UmweltWirtschaftsForum, Springer Verlag 21 (1): 5-9.
  • [5] Freeman Richard. 1976. The Overeducated American New York: Academic Press.
  • [6] Minkiewicz Barbara. 2013. „Uczelnie i ich otoczenie. Możliwości i formy współdziałania”. Warszawa: Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej.
  • [7] Piotrowska-Piątek Agnieszka. 2016. „Analiza interesariuszy zewnętrznych szkół wyższych – identyfikacja i ocena ich znaczenia przez szkoły wyższe”. Zarządzanie Publiczne 2 (36): 85-93.
  • [8] http://isoslownik.pl/doku.php?id=8.0:8.13 (dostęp 20.04.2018).
  • [9] www.sages.com.pl/blog/o-interesariuszach-slow-kilka/(dostęp 20.04.2018).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-28f91889-7db6-40c9-b0a8-a1ce32ed7df8
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.