PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2016 | R. 48, nr 5 | 9--16
Tytuł artykułu

Rola wdrożeń pilotażowych w implementacji koncepcji Lean Management

Warianty tytułu
EN
The role of pilot implementations in Lean Management deployment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Zmiana, jaką jest ciągłe doskonalenie, jest immanentną cechą filozofii Lean Management. Odbywa się ona na czterech płaszczyznach, a jedną z nich są ludzie. Każda zmiana wywołuje zarówno pozytywne, jak i negatywne reakcje. Zadaniem osób kierujących zmianą jest podejmowanie działań wzmacniających reakcje pozytywne oraz zapobieganie i radzenie sobie z oddźwiękiem negatywnym. Zaprezentowana w publikacji metoda wdrożeń pilotażowych pozwala na realizację obu celów jednocześnie. Rolę i efektywność wdrożeń pilotażowych zaprezentowano na podstawie badania przeprowadzonego w organizacji produkcyjnej, zatrudniającej ok. 1000 pracowników, która podjęła się przekształcenia swoich procesów zgodnie z filozofią Lean Management.
EN
A change, regarded as a continuous improvement, is an inherent feature of the philosophy of Lean Management. It happens on four levels, and one of them is people. Every change induces both positive and negative reactions. It is the task of those who manage the change to take actions in order to strengthen the positive reactions and mitigate the negative reception. The method of the pilot implementation, presented in this article, allows to achieve both of these objectives simultaneously. The role and effectiveness of the pilot implementation is presented on the basis of a study conducted in a manufacturing organization, which employs c. 1,000 employees and has undertaken the task of transforming its processes in line with the philosophy of Lean Management.
Wydawca

Czasopismo
Rocznik
Strony
9--16
Opis fizyczny
Bibliogr. 19 poz., rys., tab.
Twórcy
  • Dyrektor Generalny „Bella” Ltd., Egorievsk, Rosja
Bibliografia
  • [1] Bhasin S., 2011. Measuring the Leanness of an organization, “International Journal of Lean Six Sigma”, Vol. 2, Nr 1.
  • [2] Bratnicki M., 1998. Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie. Wydanie II.Katowice: Akademia Ekonomiczna w Katowicach.
  • [3] Byrne A., 2013. Jak zrewolucjonizować firmę dzięki Lean Management. Czyli jak prezesi, dyrektorzy i właściciele wykorzystują zasady Lean Management do transformacji swoich firm i do zwiększania wartości dodanej klientom. Wrocław: Wydawnictwo Lean Enterprise Institute Polska.
  • [4] Carr D.K., Hard K.J., Trahant W.J., 1998. Zarządzanie procesem zmian.Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • [5] Clarke L., 1997. Zarządzanie zmianą.Warszawa: Gebethner i Ska.
  • [6] Deming W. E., 2012. Wyjście z kryzysu.Wrocław: OpexBooks.pl.
  • [7] Hines P., Taylor D., 2000. Going Lean.Cardiff: Lean Enterprise Research Centre, Cardiff Business School.
  • [8] Imai M., 2007. Kaizen – klucz do konkurencyjnego sukcesu Japonii.Warszawa: MT Biznes,
  • [9] Kotter J.P., 2016. Leading Change, Moskwa: Harvard Business School Press, Izdatelstvo „Olimp-Biznes”.
  • [10] Krzyżanowski L., 1992. Podstawy nauk o organizacji i zarządzaniu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • [11] Liker J.K., Meier D.P., 2011. Droga Toyoty. Fieldbook. Praktyczny przewodnik wdrażania 4P Toyoty. Warszawa: MT Biznes.
  • [12] Mann D.,2014. Tworzenie kultury Lean, Wrocław: ProdPublishing.com.
  • [13] Masłyk – Musiał E., 1996. Zarządzanie zmianami w firmie. Warszawa: Centrum Informacji Menedżera.
  • [14] Ohno T., 2008. System produkcyjny Toyoty: Więcej niż produkcja na dużą skalę.Wrocław: ProdPress.com.
  • [15] Rother M., 2011. Toyota Kata. Zarządzanie ludźmi w celu doskonalenia, zdobywania umiejętności adaptacji oraz osiągania ponadprzeciętnych wyników.Wrocław: Lean Enterprise Institute Poland.
  • [16] Shimokawa K., Fujimoto T. (red.), 2011. Lean Management. Narodziny systemu zarządzania. Rozmowy z Taichi Ohno, Eiji Toyoda, i innymi osobami, które ukształtowały system zarządzania w Toyocie.Wrocław : Wydawnictwo Lean Enterprise Institute Polska,
  • [17] Womack J.P., Jones D.T., 2012. Lean thinking – szczupłe myślenie. Eliminowanie marnotrawstwa i tworzenie wartości w przedsiębiorstwie. Wrocław: ProdPublishing.com,
  • [18] Womack J.P., Jones D.T., Ross D., 2008. Maszyna, która zmieniła świat. Wrocław: ProdPress.com,
  • [19] Zarębska A., 2002. Zmiany organizacyjne w przedsiębiorstwie. Teoria i praktyka. Warszawa: Centrum Doradztwa i Informacji Difin
Uwagi
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-243e5519-8772-48a3-900d-ac8b5e11dea0
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.