PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2017 | z. 4/113 | 41--49
Tytuł artykułu

Pneumatic-hydraulic drive - traction properties

Autorzy
Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
PL
Układ pneumatyczno-hydrauliczny – właściwości trakcyjne
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The paper presents the results of tests of a pneumatic-hydraulic drive vehicle. The research object, its structure and properties are presented. Subsequent research was conducted on a real object. From which the influence of rotating masses on the pressure differences generated in the pneumatic-hydraulic system was determined. Then how the rotating mass changes the speed of the hydraulic motor. It shows the distance travelled by the vehicle and its speed. The influence of the method of controlling the hydraulic valves on the traction properties of the vehicle is discussed.
PL
W pracy przedstawiono wyniki badań pojazdu z napędem pneumatyczno-hydraulicznym. Przedstawiono obiekt badawczy, jego budowę i właściwości. Następnie przeprowadzono badania na obiekcie rzeczywistym. Z których określono wpływ mas wirujących na różnice ciśnienia generowane w układzie pneumatyczno-hydraulicznym. Następnie przedstawiono jak masy wirujące zmieniają prędkość obrotową silnika hydraulicznego. Przedstawiono przebytą drogę przez pojazd i jego prędkość. Omówiono wpływ sposobu sterowania zaworami hydraulicznymi na własności trakcyjne pojazdu.
Wydawca

Rocznik
Tom
Strony
41--49
Opis fizyczny
Bibliogr. 7 poz., rys., wykr.
Twórcy
autor
  • Faculty of Mechanical Engineering of the Opole University of Technology
autor
  • Faculty of Mechanical Engineering of the Opole University of Technology
Bibliografia
  • [1] Access 2017-06-23: http://www.eaton.com/ecm/groups/public/@pub/@eaton/@hyd/documents/content/pll_1323.pdf
  • [2] Access 2017-06-24: http://www.eia.gov/cfapps/ipdbproject/iedindex3.cfm?tid=90&pid=44&aid=8#_blank
  • [3] Czok R., Brol S.: Concept of vehicle with pneumatic-hydraulic powertrain, Proceedingsof the Iinstitute of Vehicles 3(107), 2016, s. 11-17
  • [4] Hammes D., Douglas W.,Black Gold: The End of Bretton Woods and the Oil-Price Shocks of the 1970s, The Independent Review, v. IX, n. 4, Spring 2005. s. 501–511
  • [5] Mróz P., Brol S.: Sequential control strategy of pneumatic-hydraulic drive, Proceedings of the Institute of Vehicles x(xx)/2017, Warsaw, 2017,
  • [6] Pawelski Z.: Modelowanie i obliczanie napędu hydrobusu, Monografie, Łódź (2000),
  • [7] Shaw D., Yu J., Chieh Ch.: Design of a Hydraulic Motor System Driven by Compressed Air, Energies Vol. 6, pp. 3149-3166, 2013.
Uwagi
PL
Opracowanie rekordu w ramach umowy 509/P-DUN/2018 ze środków MNiSW przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę (2018).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-23b6d15e-322c-45d1-acfb-3b9ef7be02d9
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.