PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 11 | 31--32
Tytuł artykułu

Research of derailed wheelset impact marks on the concrete sleepers

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
PL
Badania uszkodzeń podkładów kolejowych w wyniku wykolejenia
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The process of destruction of reinforced concrete sleepers under the railway wheel impact loading is being studied. The article proposes the impact test method of sleepers using a pendulum impact machine. It was developed a device to measure the parameters of impact marks. Using the proposed device it was analyzed the form of the impact marks left by the railway wheel.
PL
W artykule przeanalizowano charakter uszkodzenia żelbetowych podkładów kolejowych poddanych działaniu dynamicznego obciążenia udarowego od kół taboru kolejowego (na bazie badań z użyciem kafara wahadłowego). Przeprowadzono badania laboratoryjne żelbetowych podkładów kolejowych aż do zniszczenia. Opracowano urządzenie do pomiaru geometrycznych parametrów śladu uderzeń koła pociągu.
Wydawca

Rocznik
Tom
Strony
31--32
Opis fizyczny
Bibliogr. 7 poz., il.
Twórcy
autor
  • Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan, Lviv Branch
  • Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan, Lviv Branch, luchko.diit@mail.ru
  • Dnipropetrovsk National University of Railway Transport named after Academician V. Lazaryan, Lviv Branch
autor
  • Technische Universität Dresden, Fakultät Verkehrswissenschaften „Friedrich List”
Bibliografia
  • [1] Bodnar B., Ya. Bolzhelarskyi, I. Laushnyk. 2016. „Mathematical model of the derailed train wheel motion”. VIII International Conference. Transport Problems pp. 60-69. [in English].
  • [2] Bolzhelarskyi Ya. V. 2016. „Nablyzhene vyznachennia dodatkovoho oporu rukhu poizda v avariinomu rezhymi. konferentsii” Problemy mekhaniky zaliznychnoho transportu. [Approximate determination of the additional train movement resistance in the emergency mode. Conference „Problems of Railway Transport Mechanics”]. Dnipropetrovsk, pp. 24-25. [in Ukrainian].
  • [3] Esmaeili M., S. A. S. Hosseini, M. Sharavi. 2016. Experimental assessment of dynamic lateral resistance of railway concrete sleeper. Soil Dynamics and Earthquake Engineering 82: 40-45. [in English].
  • [4] Kaewunruen S., A. M. Remennikov. 2011. „Experiments into impact behaviour of railway prestressed concrete sleepers”. Engineering Failure Analysis 18: 2305-2315. [in English].
  • [5] Luchko Y. Y., Ye. H. Ivanyk. 2010. Systemnyi analiz protsedury obroblennia eksperymentalnykh danykh vyprobuvan mashynobudivnykh ta budivelnykh materialiv i konstruktsii [System analysis of processing procedure for experimental data of testing the engineering and building materials and structures]. Kameniar. Lviv. [in Ukrainian].
  • [6] Luchko Y. Y., O. S. Raspopov. 2014. Budivelna mekhanika sterzhnevykh system [Structural mechanics of bar systems]. Kameniar. Lviv. [in Ukrainian].
  • [7] Sokol E. N. 2007.Krusheniya zheleznodorozhnykh poyezdov (Sudebnaya ekspertiza. Elementy teorii i praktiki) [Train accidents (Forensic Science.Elements of theory and practice)]. Kyiv: Feniks. [in Russian].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-1ff7ae3d-9aa0-49fd-9771-25e65ec846f3
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.