PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | Y. 112, iss. 4-M | 51--58
Tytuł artykułu

The Moodle platform’s Lesson module as an example of effective e-learning

Autorzy
Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
PL
Moduł „Lekcja” platformy Moodle jako przykład efektywnego nauczania na odległość
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In the era of distance communication, areas such as education can try to find a place in the digital world. The possibility of distance learning, due to widespread access to the Internet, can provide valuable educational activities without the necessity for the student to leave their home. A perfect example of this approach is the module ‘Lesson’ contained within the Moodle platform. This allows not only the opportunity to present attractive knowledge but also the possibility for student evaluation on an ongoing basis whilst they are still learning. This functionality is one of the most dynamic components of the platform – it enables two-way interactivity between teacher and student.
PL
W dobie rozwoju komunikacji na odległość również taka dziedzina jak edukacja próbuje znaleźć swoje miejsce w cyfrowym świecie. Możliwości nauczania na odległość, ze względu na powszechny dostęp do Internetu, pozwalają na przeprowadzenie pełnowartościowych zajęć bez konieczności wychodzenia z domu. Idealnym przykładem takiego rozwiązania jest moduł „Lekcja” zawarty w platformie Moodle. Pozwala on nie tylko na przekazanie w sposób atrakcyjny wiedzy, ale również na jej weryfikowanie na bieżąco, w trakcie nauki. Opisywany moduł należy do dynamicznych składowych platformy – umożliwia dwukierunkową interaktywność pomiędzy nauczycielem a uczniem.
Wydawca

Rocznik
Strony
51--58
Opis fizyczny
Bibliogr. 14 poz., wz., il.
Twórcy
autor
  • Institute of Applied Mechanics, Faculty of Mechanical Engineering, Cracow University of Technology
Bibliografia
  • [1] Banasik A., Horzela T., Kapczyński A., Męczyńska A., Rozwój elektronizacji nauczania na Wydziale Organizacji i Zarządzania Politechniki Śląskiej, Politechnika Śląska, www.e-edukacja.net/trzecia/_referaty/18_e-edukacja.pdf (date of accsess: 2015-09-18).
  • [2] Claroline platform homepage: http://www.claroline.net/ (date of access: 2015-09-18).
  • [3] Description of lesson module, [in:] Moodle platform homepage, https://docs.moodle.org/29/en/Lesson_module (date of access: 2015-09-18).
  • [4] GNU License homepage, http://gnu.org.pl/text/licencja-gnu.html (date of access: 2015-09-18).
  • [5] Godziemba-Maliszewski M., Galwas B., Rak R.J., Platforma Moodle jako narzędzie zdalnej edukacji, [in:] D. Sankowski, J. Nowakowski (Eds.) Technologie Internetowe w zarządzaniu i biznesie, Proceedings of Conference TIZIB’05, 14-15 April 2005, Łódź.
  • [6] Jakubczak B., Zastosowanie systemów nauczania zdalnego typu Open Source w edukacji na przykładzie pakietu Moodle, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bezpieczeństwa, Edukacja XXI wieku, 11, Poznań 2007, http://hdl.handle.net/10593/954 (date of access: 2015-09-18).
  • [7] Kowalska A., Radzicka J., E-learning wsparciem dla biblioteki, Elektroniczne Czasopismo Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, 1/2012, http://www.bg.up.krakow.pl/newbie/index.php/bie/article/view/5/5 (date of access: 2015-09-18).
  • [8] Kusiak J., Wprowadzenie do e-learningu, Uczelnianie Wydawnictwa Naukowo-Dydaktyczne AGH, Kraków 2008, 7.
  • [9] Lenkiewicz P., Wytwarzanie kompleksowego zintegrowanego oprogramowania wspomagającego nauczanie na odległość, PhD thesis, Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych, Warsaw 2011, 19.
  • [10] Lotus Learning Space homepage, http://www.ibm.com/developerworks/lotus/library/ls-quickcourse_LVC/ (date of access: 2015-09-18).
  • [11] Moodle organization homepage, https://docs.moodle.org/29/en/About_Moodle and https://docs.moodle.org/29/en/Background (date of access: 2015-09-18).
  • [12] Redlarski K., Garnik I., Zastosowanie systemów e-learningu w szkolnictwie wyższym, [in:] B.A. Basińska, I. Garnik (Eds.), Zarządzanie informacyjnym środowiskiem pracy, Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2014, 77-94.
  • [13] Sadzikowska L., Platforma Moodle – dydaktyka przyszłości, Miesięcznik Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, 6(136), Katowice 2006, http://gazeta.us.edu.pl/node/229681 (date of access: 2015-09-18).
  • [14] Windows Server Training platform homepage, https://www.microsoft.com/en-us/learning/windows-server-training.aspx (date of access: 2015-09-18).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-1ded3c57-cfdd-4087-8d80-b9c6196edcf7
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.