PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | nr 2 | 97--106
Tytuł artykułu

Przebudowa toru wodnego Świnoujście – Szczecin pogłębianego do 12,5 m – optymalizacja parametrów

Autorzy
Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
EN
Modernization of the Świnoujście-Szczecin fairway dredged 12.5 m – parameter optimization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Wyniki badań optymalizacji parametrów przebudowywanego toru wodnego Świnoujście – Szczecin pogłębianego do 12,5 m. Zastosowanie specjalnie opracowanej metodologii projektowania i optymalizacji przebudowy systemu dróg wodnych. Wyniki badań optymalizacyjnych użyte do budowy modelu matematycznego – podstawy do wykonania projektu technicznego przebudowy toru wodnego Świnoujście – Szczecin.
EN
The results of research on the parameter optimization of the Szczecin – Świnoujście fairway undergoing dredging to 12.5 metres. Using the special methodology for the design and optimization of waterway system reconstruction to solve the problem. The optimization research results used for building a mathematical model, a basis for the engineering design of Szczecin – Świnoujście fairway modernization.
Wydawca

Rocznik
Tom
Strony
97--106
Opis fizyczny
Bibliogr. 9 poz., rys.
Twórcy
autor
  • Akademia Morska w Szczecinie, Wydział Nawigacyjny, Centrum Inżynierii Ruchu Morskiego
Bibliografia
  • 1. Analiza nawigacyjna modernizacji Toru Wodnego Świnoujście-Szczecin (pogłębienie do 12,5 m). Praca naukowo-badawcza wykonana na zlecenie Europrojekt Gdańsk S.A. Akademia Morska w Szczecinie, Szczecin 2015.
  • 2. Artyszuk J. i inni: Optimization of waterway bend width by computer methods of ship movement simulation. Conference on Marine Traffic Engineering and International Symposium Information on Ships (MTE/ISIS). Kołobrzeg, 14-16.10.2015. Organization: Maritime University of Szczecin and German Institute of Navigation (DGON), 2015.
  • 3. Gucma S.: Conditions of safe ship operation in sea waterway systems. Scientific Journals Maritime University of Szczecin, No 36(108) 2013, z. 1, Szczecin 2013, ISSN 1733-8670, 55-58.
  • 4. Gucma S.: Optimization of sea waterway system parameters in marine traffic engineering. Journal of Konbin, No 2(26) 2013, Wydawnictwo ITWL, Warszawa, ISSN 1895-8281, 51-60.
  • 5. Gucma S., Gucma L., Zalewski P.: Symulacyjne metody badań w inżynierii ruchu morskiego. Monografia pod redakcją Stanisława Gucmy. Wydawnictwo Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie, Szczecin 2008, ISBN 978-83-89901-29-3.
  • 6. Gucma S. i inni: Morskie drogi wodne. Projektowanie i eksploatacja w ujęciu inżynierii ruchu. Wydawnictwo: Fundacja Promocji Przemysłu Okrętowego i Gospodarki Morskiej, Gdańsk 2015, ISBN 978-83-60584-51-4.
  • 7. Gucma S., Ślączka W.: Ship movement simulation studies used for optimizing waterway system elements the case of a turning basin Przesmyk Orli in the port of Szczecin. Conference on Marine Traffic Engineering and International Symposium Information on Ships (MTE/ISIS). Kołobrzeg, 14-16.10.2015. Organization: Maritime University of Szczecin and German Institute of Navigation (DGON), 2015.
  • 8. Określenie docelowych bezpiecznych parametrów toru wodnego Świnoujście – Szczecin. Praca naukowo-badawcza zlecona przez Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście; Akademia Morska w Szczecinie, Szczecin 2008.
  • 9. PIANC: Harbour Approach Channels Design Guidelines. PIANC Report, PIANC Secretariat General. Bruksela 2014.
Uwagi
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-1bf08484-4a9a-4847-86be-3e81f674608e
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.