PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | Vol. 2, no. 4 | 429--433
Tytuł artykułu

Participation of Polish Maritime Educational Institutions in Implementing Ideas of the EU Green Paper

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This article undertakes issues included in the Green Paper project on a future maritime policy of the European Union. Emphasis is put on basic features of this study that indicate the need of a holistic approach to the maritime policy, instead of sectoral approach practiced so far. This author presents and evaluates one of the major problems concerning the human factor in the initiative, namely the role of maritime staff education, proper employment policy and participation in scientific research. Author’s view on and proposals of Poland’s participation in the development and implementation of the Green Paper ideas are presented.
Wydawca

Rocznik
Strony
429--433
Opis fizyczny
Bibliogr. 23 poz.
Twórcy
autor
  • Maritime University of Szczecin, Szczecin, Poland
Bibliografia
  • 1 Availability and Training of Seafarers, Directorate for Science Technology and Industry, Maritime Transport Committee, Brussels, 13.12.2004.
  • 2 Bologna Proces, Realizacja Deklaracji Bolońskiej w ramach tzw. Procesu Bolońskiego
  • 3 /http://www.men.waw.pl/integrac/bologna l html
  • 4 Deklaracja Bolońska, Obszar europejskiego szkolnictwa wyższego wspólna deklaracja europejskich ministrów edukacji podpisana w Bolonii 19 czerwca 1999 r. Komentarz dr Julity Jableckiej
  • 5 http://www.bwz.uw.edu.pl/deklaracjabolonska.html
  • 6 Deklaracja Bolońska. Komunikat z Bergen, Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego Realizacja celów – komunikat z Konferencji europejskich ministrów do spraw szkolnictwa wyższego Bergen, 19-20 maja 2005, Tłumaczenie ze strony intemetowej MENiS.
  • 7 Executive Summary - SSMR Market Analysis, Institute of Shipping Economics and Logistic, Bremen, 2001.
  • 8 Helping to solve the manpower problem,
  • 9 http://www.marisec.org.
  • 10 Lane T.: The Global Seafarers' Labour Market: Problems & Solutions, The Seafarers’ Intemational Research Centre, University of Wales, Cardiff, October 2000.
  • 11 Międzynarodowa konwencja o bezpieczeństwie życia na morzu SOLAS, PRS, Gdańsk, 2001.
  • 12 Polskie szkolnictwo morskie u progu XXI stulecia. Namiary na Morze i Handel 1415/2000.
  • 13 Proces Boloński/Bolonia Process - konferencja krajowa, http://www.mem.gov.pl/procesbolonski/konferencja/mfo.php
  • 14 Proces Boloński/Bolonia Proces - Wdrażanie postanowień Deklaracji Bolońskiej w polskim szkolnictwie wyższym, http://www.mein.gov.pl/procesbolonski/realizacjalphp
  • 15 Puchalski J.: Polskie szkolnictwo morskie u progu XXI stulecia. Namiary na Morze i Handel 18/2000.
  • 16 Quality auditing and the ‘white list’, http://www.marisec.org.
  • 17 Wages, Hours of Work aid Manning (Sea) Recommendation, 1958 (No. 109); Updating of the minimum basic wage of able seaman, ILO: Joint Maritime Commision 28th Session, Geneva, October 1996, http://www.ilo.org.
  • 18 Walczak A.: Gra o jutro. O przyszłości wyższego szkolnictwa morskiego, WSM, Szczecin, 2000.
  • 19 Walczak A.: Konwencja STCW, 1978 znowelizowana w 1995 r., jej główne postanowienia i propozycje wdrożeń w Polsce, WSM, Szczecin, 1996.
  • 20 Walczak A.: Mission of Maritime Universites in Preparing Personels for Polish Merchant Marine, Wyd. AMW, materiały konferencyjne 2002
  • 21 Walczak A.: Strategia rozwoju szkolnictwa morskiego, Wyd. AM Szczecin 2005.
  • 22 White Paper, European Transport Police for 2010: time to decide Commission of the European Communities, Brussels, 2001.
  • 23 Zielona Księga o przyszłości Polityki Morskiej dla UE, Raport o stanie światowego rynku morskiego i okrętowego 2006, nr 2, Policy Task Force Maritime Police Green Paper J- 997/12B-1049 Brussels.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-18282935-0abb-47a8-9b92-44b781374266
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.