PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2016 | R. 17, nr 6 | 1107--1110
Tytuł artykułu

Ocena bicia tarcz hamulcowych wybranymi rozkładami statystycznymi

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
Evaluation of runout of the brake disc of the selected statistical distributions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W artykule omówiono jeden z wybranych aspektów eksploatacyjnych tarczowego układu hamulcowego. W przypadku długotrwałych hamowań na spadku lub częstych przyhamowań z dużych prędkości dochodzi do granicznego obciążenia cieplnego elementów pary ciernej w szczególności tarcz hamulcowych. Zjawisko to w przypadku szybkiego schłodzenia może spowodować odkształcenie tarczy hamulcowej, co skutkuje jej biciem i spadkiem efektywności procesu hamowania. Celem artykułu jest próba opisania przypadków bicia tarcz hamulcowych określonej populacji pojazdów wybranymi rozkładami statystycznymi.
EN
The article presents selected aspects of the operation of the disk brake. In the case of prolonged braking on the downhill or frequent braking from high speed is lower thermal load of friction pair elements, in particular brake discs. The phenomenon that in the case of rapid cooling may cause deformation of the brake disc, which leads to her beating and the fall of the efficiency of the braking process. The aim of the article is the attempt to describe cases of runout of the brake discs of the selected population of vehicles, the distribution statistically.
Wydawca

Rocznik
Strony
1107--1110
Opis fizyczny
Bibliogr. 7 poz., rys., wykr., pełen tekst na CD
Twórcy
autor
  • Politechnika Poznańska, Wydział Maszyn Roboczych i Transportu Instytut Silników Spalinowych i Transportu, Zakład Pojazdów Szynowych, ul. Piotrowo 3, 60-965 Poznań, wojciech.sawczuk@put.poznan.pl
  • student Politechniki Poznańskiej, Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu, ul. Piotrowo 3, 60-965 Poznań, mchomiakowski@gmail.com
Bibliografia
  • 1. Bobowski Z., Wybrane metody statystyki opisowej i wnioskowania statystycznego. Wydawnictwo Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości. Wałbrzych 2008.
  • 2. Gajek L., Kałuszka M., Wnioskowanie statystyczne – modele i metody. Wydawnictwo Naukowo-Techniczne Warszawa 2000.
  • 3. Rail Consult Gesellschaft für Verkehrsberatung GmbH, Wagon osobowy Z1 02, układ jezdny, Tom 2, Dokumentacja Techniczno-Ruchowa, Daimler Benz Transportation (Deutschland) Gmbh 1997, s. 172.
  • 4. Strona internetowa: http://ebcbrakes.pl/pl/content/30-montaz-tarcz-czyli-jak-uniknac-problemow-z-hamulcam (17.03.2016).
  • 5. Strona internetowa: http://www.profit-hofmann.pl/tokarka-do-tarcz-hamulcowych-hunger-e-326g-ce/.
  • 6. Strona internetowa: https://www.youtube.com/watch?v=xsHfD7Hy3zo.
  • 7. Wirth X., Improving the Performance of Disc Brakes on Highspeed Rail Vehicles with a Novel Types of Brake Pad: Isobar. RTR 1998.
Uwagi
PL
Projekt jest finansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, program LIDER V, umowa nr LIDER/022/359/L- 5/13/NCBR/2014.
PL
Opracowanie ze środków MNiSW w ramach umowy 812/P-DUN/2016 na działalność upowszechniającą naukę.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.baztech-12ae79d1-ee1f-4e15-bb72-f76ded513576
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.