PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
1997 | 21 | 2 | 163-175
Tytuł artykułu

Rozwoj marketingu terytorialnego - dylematy.

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Trudności w rozwoju marketingu terytorialnego mogą wynikać ze złożoności zagadnień związanych z funkcjonowaniem jednostek terytorialnych oraz z aprzestrzennego charakteru klasycznych analiz ekonomicznych. W marketingu terytorialnym główny zakres planowania dotyczy tworzenia atrakcyjności lokalizacyjnej. W obecnych warunkach polskich celowe jest ujmowanie marketingu terytorialnego jako koncepcji zarządzania.
EN
The evolution of the concept of territorial marketing has been slow. Challenges of using spatial categories in marketing may derive to the complexity and sophistication of the structure and operation of territorial units and inadequate focus on classical economics on spatial issues. Location belongs to marketing mix and attractive siting and planning strategies of offers is the major planning framework. As territorial marketing develops, more and more important will be the role of non-economic factors. The difficulties encountered in Poland when using market-oriented concepts for administrative units may be caused by the underdeveloped model of local economies, lack of institutional capacity, slow privatisation and decentralisation. Territorial marketing should be treated as a management concept in the current period of transition. Pro-active property management should play a major role in boosting competitiveness on administrative units in Poland.
Wydawca
-
Rocznik
Tom
21
Numer
2
Strony
163-175
Opis fizyczny
s.163-175,bibliogr.
Twórcy
autor
  • Instytut Gospodarki Przestrzennej i Komunalnej, ul.Krzywickiego 9, 02-078 Warszawa
Bibliografia
  • L.van den Berg 1991 Urban policy and market orientation Ekistics V.58, Nr 350/351
  • D. Castenow 1996 Nowy marketing w praktyce. PWE, Warszawa
  • R. Domański 1993 Gospodarka przestrzenna, PWN, Warszawa
  • P. F. Drucker 1974 Management-Tasks, Responsibilities, Practices. Harper & Row, New York
  • P.F. Drucker 1992 Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa
  • Ekonomiczna analiza przestrzenna (pod kierunkiem C. Ponsarda), 1992 Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań
  • Z. Frankowski 1996 Marketing w zarządzaniu gminą. Człowiek i Środowisko, T. 20 Nr 2
  • Z. Frankowski i inni 1997 Marketing gminy na przykładzie gminy Wiązowna, IGPiK Warszawa (wydruk komputerowy)
  • N. Gajl 1993 Finanse i gospodarka lokalna na świecie, PWE, Warszawa
  • C. Kosikowski 1995 Wolność gospodarcza w prawie polskim, PWE, Warszawa
  • Ph. Kotler 1994 Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i S-ka, Warszawa
  • J. Naisbitt 1997 Megatrendy, Zysk i S-ka, Wydawnictwo Poznań
  • P. Nijkamp, A. Reggiani 1992 Interaction, evolution and chaos in space, Springer Verlag, Berlin-Heidelberg
  • D. Osborne T. Gaebler 1992 Rządzić inaczej, Media rodzina of Poznań.
  • J. Perlikiewicz 1996 Burmistrzowie z dynamitu. Wprost Nr 12
  • W. Toepfer 1996 Wyzwania w dziedzinie zarządzania design w: D. Castenow 1996 Nowy marketing w praktyce. PWE, Warszawa
  • L. Texier, J.P. Valla 1991 Territorial marketing: main issues and development perspectives. Ekistics V. 58 Nr 350/351
  • B. Żurawik, W. Żurawik 1996 Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie. PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-article-2ce414d8-8545-492b-9cd6-ee5cd76ce0df
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.