PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2002 | 04 | 3 |
Tytuł artykułu

Zróżnicowanie strategii marketingowych przedsiębiorstw przetwórstwa mięsnego w Polsce

Warianty tytułu
EN
Differentiation of marketing strategies in meat-processing companies in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Wykorzystanie kompleksowych reguł zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwach przetwórczych w Polsce jest zróżnicowane. Wysoki i efektywny poziom zarządzania charakterystyczny jest dla liderów poszczególnych branż. Stosują oni planowanie strategiczne z uwzględnieniem badań marketingowych, właściwą identyfikację rynku docelowego oraz opracowują plany marketingowe i system ich kontroli. Należy podkreślić, iż luka w zakresie marketingu i zarządzania występuje przede wszystkim w firmach tworzonych przez inwestorów krajowych, ze szczególnym uwzględnieniem małych i średnich przedsiębiorstw przetwórczych. W artykule przedstawiono zróżnicowania strategii marketingowych przedsiębiorstw przetwórstwa mięsnego w Polsce. Punktem wyjścia prowadzonych rozważań jest przedyskutowanie możliwych do wyboru opcji strategii. Przedstawiono także główne kierunki przemian w przemyśle spożywczym w Polsce. Szczególną pozycję w prezentowanej publikacji zajmuje analiza czynników kształtujących sytuację konkurencyjną wewnątrz sektora przetwórstwa mięsnego oraz kierunków różnicowania strategii marketingowych przedsiębiorstw reprezentujących tę branżę.
EN
The objective of the presented paper is to show the conditions of the introduction of full range of marketing activities in meat-processing companies taking into consideration complex procedures of marketing management. The results of research presented in this paper show the possible trends of differentiation of marketing strategies in meat-processing companies. The range of the use of marketing strategies depends first of all on the development of food demand and the degree of its saturation, the level of capital concentration and the development of marketing systems. The full use of the developed marketing strategies on the meat market is a long-lasting process of several stages.
Słowa kluczowe
Wydawca
-
Rocznik
Tom
04
Numer
3
Opis fizyczny
s.181-185,bibliogr.
Twórcy
  • Katedra Polityki Agrarnej i Marketingu, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, ul.Nowoursynowska 166, 02-787 Warszawa
Bibliografia
  • Kos C., Szwacka-Salmonowicz J. (1997): Marketing produktów żywnościowych. PWRiL, Warszawa, 90 - 95.
  • Szwacka-Salmonowicz J. (2000): Możliwości wprowadzania strategii marketingowych w przedsiębiorstwach agrobiznesowych w warunkach transformacji gospodarki polskiej. Zeszyty Naukowe WSZiM w Warszawie, nr 2(8) 2000, 138 - 139.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-886bfbf8-e97e-4113-a4b2-fe9b39e8cff6
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.