PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2013 | 575 |
Tytuł artykułu

Rola konsumenta w procesie projektowania nowych produktów spożywczych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
EN
The role of consumer in the process of new food products desing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
EN
Wydawca
-
Rocznik
Tom
575
Opis fizyczny
s.23-32,bibliogr.
Twórcy
  • Katedra Inżynierii Żywności i Organizacji Produkcji, Wydział Nauk o Żywności, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, ul.Nowoursynowska 159c, 02-787 Warszawa
autor
  • Katedra Inżynierii Żywności i Organizacji Produkcji, Wydział Nauk o Żywności, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, ul.Nowoursynowska 159c, 02-787 Warszawa
  • Katedra Inżynierii Żywności i Organizacji Produkcji, Wydział Nauk o Żywności, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, ul.Nowoursynowska 159c, 02-787 Warszawa
Bibliografia
  • Annunziata A., Vecchio R., 2011. Functional foods development in the European market: A consumer perspective. J. Funct. Food 3, 223–228.
  • Arihara K., 2006. Strategies for designing novel functional meat product. Meat Sci. 74, 219–229.
  • Baryłko-Pikielna N., Matuszewska I., 2009. Sensoryczne badania żywności: podstawy, metody, zastosowania. Wyd. Naukowe PTTŻ, Warszawa.
  • Biström M., Nordström K., 2002. Identifi cation of key success factors of functional dairy food product development. Trends Food Sci. Tech. 13, 372–379.
  • Borkowska B., Chrzan N., 2011. Ocena jakości sensorycznej wybranych koncentratów ciast w proszku. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Towaroznawstwo w zapewnieniu jakości żywności i bezpieczeństwa konsumenta 96, 124–130.
  • Boyce B., 2011. Future connections summit on dietetics practice, credentialing, and education: Summary of presentations on shaping the future of the dietetics Profession. J. Am. Diet. Assoc. 111 (10), 1591–1599.
  • Costa A.I.A., Jongen W.M.F., 2006. New insights into consumer – led food product development. Trends Food Sci. Tech. 17, 457–465.
  • Czapski J., 2012. Opracowywanie nowych produktów żywnościowych o charakterze prozdrowotnym. Cz. I. Przem. Spoż. 66 (1), 32–34.
  • Earle M., Earle R., Anderson A., 2007. Opracowywanie produktów spożywczych. Podejście marketingowe, WNT, Warszawa.
  • Górecka A., 2011. Bioprodukty nieustanny wzrost popytu. Przem. Spoż. 65 (12), 20–21.
  • Górska-Warsewicz H., 2008. Perspektywy rozwoju marek w sektorze żywnościowym w Polsce. Zeszyty Naukowe SGGW, Problemy Rolnictwa Światowego 5, 7–14.
  • Grunert K.G., Verbeke W., Kügler J.O., Saeed F., Scholderer J., 2011. Use of consumer insight in the new product development process in the meat sector. Meat Sci. 89, 251–258.
  • Gutkowska K., Ozimek I., 2009. Czynniki ekonomiczne warunkujące sposób żywienia populacji. W: Żywienie człowieka a zdrowie publiczne. J. Gawęcki i W. Roszkowski (red.). PWN, Warszawa, 119–132.
  • Korciszewski M., 2007. Rynek żywności wygodnej w Polsce. Przem. Spoż. 61 (10), 24–26.
  • Korzeniowski A., AnkieL-Homa M., Czaja-Jagielska N., 2011. Innowacje w opakowalnictwie. Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań, 10–15.
  • Lenart A., 2008a. Projektowanie nowych produktów spożywczych. Cz. I. Przem. Spoż. 62 (4), 2–7.
  • Lenart A., 2008b. Projektowanie nowych produktów spożywczych. Cz. II. Przem. Spoż. 62 (5), 8–12.
  • Linnemann A.R., Benner M., Verkerk R., Martinus A.J.S., 2006. Consumer – driven food product development. Trends Food Sci. Tech. 17, 184–190.
  • Ness M.R., Ness M., Brennan M., Oughton E., Ritson C., Ruto E., 2010. Modelling consumer behavior intentions towards food with implications for marketing quality low-input and organic food. Food Qual. Prefer. 21, 100–119.
  • Nicod H., 2002. Market research tests with consumers. Practical considarations. In: ESN Seminar, 21–22.11.2002, Budapest, Hungry.
  • Resurreccion A.V.A., 1998. Consumer sensory testing for product development. Aspen Publishers, Inc., Gaithersburg, Maryland.
  • Rozporządzenie (WE) NR 258/97 Parlamentu Europejskiego i Rady z 27 stycznia 1997 roku dotyczące nowej żywności i nowych składników. Dziennik Urzędowy Wspólnoty Europejskiej L 43/1. 14.2.1997. Aktualizacja z 18.12.2013 roku COM(2013) 894 fi nal 2013/0435 (COD) – Wniosek Rozp. Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie nowej żywności.
  • Rudnicki L., 2012. Konsument w polityce rozwoju nowego produktu. Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie 20 (1), 137–147.
  • Shaughnessy J.O., 1994. Dlaczego ludzie kupują? Wydawnictwo PWE. Warszawa, 40.
  • Sojkin B., 2003. Zarządzanie produktem. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa, 279.
  • Sojkin B., 2012. Komercjalizacja produktów żywnościowych. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Warszawa, 43–53, 75–76.
  • Szymańska A., 2007. Metodyczne problemy badań preferencji konsumenckich. Zeszyty Naukowe AE w Krakowie 739, 1–18, http://www.wsp.krakow.pl/geo/cyber/szymanska_-_metodyczne_problemy.pdf.
  • van Trijp H.C.M., Schifferstein H.N.J., 1995. Sensory analysis in marketing practice: Comparison and integration. J. Sens. Stud. 10 (2), 127–147.
  • Zalewski R.I., 2002. Zarządzanie jakością w produkcji żywności. Akademia Ekonomiczna, Poznań, 284.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-43abd0fd-de02-40c7-a051-0ca5c5c34f28
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.