PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2015 | 59 | 11-12 |
Tytuł artykułu

Wybrane korzyści wynikające ze stosowania biopaliw transportowych w Polsce. Cz.2. Aspekty budżetowe i środowiskowe

Autorzy
Warianty tytułu
EN
Selected benefits from use of the transport biofuels in Poland. Part II. The budgetary and environmental aspects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
Selected aspects of the budgetary and environmental benefits of using biofuels sector in Poland were presented. Basic regulations concerning the use of transport biofuels in Poland and the European Union, which have an impact on the sector attractiveness were discussed. Emission reduction scenarios presenting different variants of implementation of climate policy were analyzed.
PL
Przedstawiono wybrane aspekty budżetowe i środowiskowe wynikające z wykorzystania biopaliw transportowych w Polsce. Omówiono podstawowe regulacje prawne dotyczące wykorzystania biopaliw transportowych w Polsce i UE, które wpływają na atrakcyjność omawianych sektorów. Przeanalizowano scenariusze redukcji emisji, w których zostały odwzorowane różne warianty realizujące politykę klimatyczną.
Wydawca
-
Rocznik
Tom
59
Numer
Opis fizyczny
s.41-43,rys.,tab.,wykr.,bibliogr.
Twórcy
autor
  • Wydział Inżynierii Produkcji, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa
autor
  • Wydział Inżynierii Produkcji, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, Warszawa
Bibliografia
  • [1] Bień J., Zabochnicka-Świątek M., Sławik L.: Wady i zalety biopaliw na przykładzie bioetanolu; http://www.plan-rozwoju.pcz.pl/dokumenty/konferencja/artykuly/27.pdf.
  • [2] Borowski P., Gawron J., Golisz E. i in.: 2014. Wpływ redukcji emisji CO2 na funkcjonowanie sektorów biopaliw transportowych w Polsce. Wydawnictwo WEMA.
  • [3] Dyrektywa 2009/28/EC Parlamentu Europejskiego i Rady z 23 kwietnia 2009 r. w sprawie promowania stosowania energii ze źródeł odnawialnych.
  • [4] Dyrektywa 2003/30/EC Parlamentu Europejskiego i Rady z 8 maja 2003 r. w sprawie wspierania użycia w transporcie biopaliw lub innych paliw odnawialnych.
  • [5] Golisz E., Kupczyk A., Borowski P., Szwarc M.: 2014. Problemy z redukcją emisji CO2 biopaliw transportowych w Polsce Cz.1. Uwarunkowania prawne a atrakcyjność sektora biopaliw transportowych. PFiOW, 1, 16–17.
  • [6] Kupczyk A., Ruciński D.: 2009. Korzyści wynikające z zastąpienia biopaliw paliwami 2. generacji. Czysta Energia, 12, s. 13.
  • [7] Kupczyk A., Borowski P., Powałka M., Ruciński D.: 2011. Biopaliwa transportowe w Polsce. Stan aktualny i perspektywy. Warszawa, Wydawnictwo WEMA.
  • [8] Londo M., Kupczyk A. et al.: 2010. The REFUEL EU road map for biofuels in transport: Application of the project’s tools to some short-term policy issues, BIOMASS & BIOENERGY, Volume: 34, Issue: 2, pp. 244–250. DOI:10.1016/j.biombioe.2009.07.005.
  • [9] Strategie redukcji emisji gazów cieplarnianych w Polsce do roku 2020, Ministerstwo Środowiska. 2003. Warszawa.
  • [10] Zamojski H.: 2008. Materiały Konferencji Prasowej KIB pt. Możliwości realizacji Narodowego Celu Wskaźnikowego w zakresie paliw i biopaliw płynnych. MRiRW, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-422ee14c-ed5e-4a80-9bb2-14b453c2ce52
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.