PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2014 | 60 | 5 |
Tytuł artykułu

Zaufanie a cechy społeczno-demograficzne konsumentów

Autorzy
Warianty tytułu
EN
Confidence and socio-demographic traits of consumers
RU
Doverie i social’no-demograficheskie cherty potrebitelejj
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Artykuł jest poświęcony analizie wymiarów zaufania w relacjach traksakcyjnych związanych z zachowaniem konsumenta na rynku. W identyfikacji wymiarów zaufania została zastosowana wielopoziomowa analiza czynnikowa, pozwalająca na wyodrębnienie wymiarów na poziomie indywidualnym (zmienności wewnątrzgrupowej) oraz gospodarstwa domowego (zmienności międzygrupowej). Wyodrębnione wymiary zaufania były podstawą analizy zależności między cechami społeczno-demograficznymi członków rodziny a zaufaniem na poziomie indywidualnym i grupowym (rodziny).
EN
The article is devoted to an analysis of the dimensions of confidence in transactional relationships connected with consumer’s behaviour in the market. In identification of the confidence dimensions, there was applied the multi-level factor analysis allowing singling out dimensions at the level of individuals (intragroup variability) and households (intergroup variability). The singled out confidence dimensions were the basis of analysis of the dependences between socio-demographic traits of the family members and confidence at the individual and group (family) levels.
RU
Статья посвящена анализу измерений доверия в трансакционных отношениях, связанных с поведением потребителя на рынке. В выявлении измерений доверия был применен многоуровневый факторный анализ, позволяющий выделить измерения на уровне отдельных лиц (внутригрупповой изменчивости) и на уровне домохозяйства (межгрупповой изменчивости). Выделенные измерения доверия стали основой анализа зависимостей между социально-демографическими чертами членов семьи и доверием на индивидуальном и групповом (семьи) уровнях.
Słowa kluczowe
Wydawca
-
Czasopismo
Rocznik
Tom
60
Numer
5
Opis fizyczny
s.221-231,tab.,bibliogr.
Twórcy
autor
  • Katedra Analizy Rynku i Badań Marketingowych, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, ul.Rakowicka 27, 31-510 Kraków
autor
  • Katedra Analizy Rynku i Badań Marketingowych, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, ul.Rakowicka 27, 31-510 Kraków
Bibliografia
  • Babbie E. (2008), Podstawy badań społecznych, PWE, Warszawa.
  • Bugdol M. (2009), Problem zaufania w usługach, „Problemy Jakości”, grudzień.
  • Geldhof J., Preacher K. Zyphur M. (2013) Reliability Estimation in a Multilevel Confirmatory Factor Analysis Framework, “Psychological Methods”, No. 18/2, DOI: 10.1037/a0032138.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Sanikowska A., Wańtuchowicz M. (2007), Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Difin, Warszawa.
  • Hardin R. (2009), Zaufanie, Wydawnictwo Sic! Warszawa.
  • Harrison Mcknight D., Cummings L.L., Chervany N.L, (1998), Trust Formation in New Organizational Relationship, “Academy of Management Review”, No. 3.
  • Sankowska A. (2011), Wpływ zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem. Perspektywa wewnątrzorganizacyjna, Difin, Warszawa.
  • Sztompka P. (2004), Socjologia. Analiza społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków. Wierzbiński J. (2009), Badanie zaufania do organizacji: problemy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-2e74eb8e-8343-4b94-816d-aa29cfba1a59
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.