PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | 05 | 5 |
Tytuł artykułu

Teoria i zastosowanie metodologii badań z zakresu ekonomiki oświaty

Autorzy
Warianty tytułu
EN
Theory and application the methodology of scientific research in economics of education
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
Teoria metodologii badań z zakresu ekonomiki oświaty opiera się na rozległej wiedzy ekonomicznej i pedagogicznej oraz nauk wspomagających: prawa, administracji, demografii, polityki społecznej. W warunkach gospodarki rynkowej wyniki badań z ekonomiki oświaty mają szerokie zastosowanie w praktyce kształtowania polityki społeczno-gospodarczej.
EN
The article describes the theory and application methodology of scientific research in economics of education. The scientific research in economics of education is quite new trend of polish economy. Because of that the article is divided into three parts: - first: the theory of economics of education (the research problems are represented as a complex of social science), - second: the application of economics of education (local, national and international aspect of socio-economic policy), - third: the determinants of evolution of scientific research in economics of education (f.e.: amount of experts of this part of economy, expenditure of money for education).
Słowa kluczowe
Wydawca
-
Rocznik
Tom
05
Numer
5
Opis fizyczny
s.76-80,bibliogr.
Twórcy
autor
  • Katedra Nauk Humanistycznych, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego, ul. Nowoursynowska 166, 02-787 Warszawa
Bibliografia
  • Gmytrasiewicz M., Kluczyński J. (1968): Ekonomiczna analiza kosztów kształcenia w latach 1961-1965 w szkołach wyższych. Kwartalnik Pedagogiczny, nr 2, s. 127-148.
  • Gmytrasiewicz M. (1966): Istota i efekty nakładów na proces kształcenia. Finanse, nr 12, s. 45-57.
  • Kowalska I. (1999): Myślenie dobrego gospodarza... Rozmowa z Jerzym Millerem - sekretarzem stanu w Ministerstwie Finansów. Dyrektor Szkoły, nr 5, s. 2-5.
  • Kowalska I. (1999): Wykorzystanie danych statystycznych i wskaźników w planowaniu i zarządzaniu oświatą na poziomie gminy. [W:] Zastosowanie monitoringu gmin wiejskich w nowoczesnym zarządzaniu gminą. Związek Gmin Wiejskich RP, Poznań, s. 23-63.
  • Kowalska I. (1999): Procedura rozdziału środków na inwestycje oświatowe z budżetu państwa. Raport przygotowany dla MEN w ramach prac Zespołu ds. koordynacji badań nad reformą oświatową. MEN, Warszawa, s. 1-55.
  • Kowalska I. (1999): Dobre szkoły wiejskie. Raport przygotowany dla MEN w ramach prac Zespołu ds. koordynacji badań nad reformą oświatową. MEN, Warszawa, s. 1-60.
  • Kowalska I. i in. (2000): Polityka oświatowa powiatu. Brytyjski Fundusz Know How Fundusz Współpracy, Agencja Wydawnicza „Skigraf”, Warszawa, s. 43-58,71-88,89-106.
  • Kowalska I. (2000): Finansowanie oświaty w gminach wiejskich. Wydawnictwo Wieś Jutra, Warszawa.
  • Kowalska I. (2000): Sposób wykorzystania środków finansowych na szkoły podstawowe i gimnazja (School Resource Utilization Study). Raport przygotowany dla Banku Światowego. Instytut Spraw Publicznych, Warszawa, s. 1-85.
  • Kowalska I. (2002): Stypendialny program wsparcia finansowego kapitału edukacji na obszarach wiejskich. Roczniki Naukowe SERiA, T. IV, z. 6, s. 97-101.
  • Kowalska I. (2002): Economic determinants of human resource influence on the development of rural areas. [W:] Mickiewicz P. (red.), Use of local and regional factors in socio-economic activisation of rural areas. Akademia Rolnicza, Szczecin, T. III, pp. 227-234.
  • Podoski K., Piasecki H. (1971): Koszty i efekty kształcenia w Polsce. Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Schultz T. (1980): Investing in people. The Economics of Population Quality. University of California Press, Berkeley, Los Angeles, London.
Uwagi
PL
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-245cf890-8776-4dba-987e-bc6af6a8f25e
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.