PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2014 | 14 | 3 |
Tytuł artykułu

Physical phenomena occuring in a diesel injector nozzle

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
PL
Zjawiska fizyczne zachodzące w rozpylaczu wtryskiwacza paliwa silnika ZS
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
PL
Wydawca
-
Rocznik
Tom
14
Numer
3
Opis fizyczny
p.77-81,fig.,ref.
Twórcy
autor
  • Department of Automotive Vehicles Operation, West Pomeranian University of Technology in Szczecin, 17 Piastow Ave., 70-310 Szczecin, Poland
autor
  • Department of Automotive Vehicles Operation, West Pomeranian University of Technology in Szczecin, 17 Piastow Ave., 70-310 Szczecin, Poland
Bibliografia
  • 1. Abramek K. F. 2010: The modelling of heat exchange between the piston – rings – cylinder assembly elements. TEKA Commission of Motorization and Energetics in Agriculture. Volume X. PAN Lublin.
  • 2. Dziubiński M., Czarnigowski J. 2011: Modelling and verification failures of a combustion engine injection system. TEKA Commission of Motorization and Energetics in Agriculture. Volume XIC. PAN Lublin.
  • 3. Gołębiewski W., Stoeck T 2011.: Traction qualities of a motor car Fiat Panda equpied with a 1,3 16V Multijet engine. TEKA Commission of Motorization and Energetics in Agriculture. Volume XIC. PAN Lublin.
  • 4. Gołębiewski W., Stoeck T 2013.: Relationships between Common Rail accumulator pressure and vehicle traction properties. TEKA Commission of Motorization and Energetics in Agriculture. Volume XIII. No 1. PAN Lublin.
  • 5. Idzior M 2013: Research and analysis of the influence of the injection pressure on spraying fuel in the chamber about the fixed volume. Combustion Engines. 2013, 154(3).
  • 6. Kirichenko I., Strilets O., Koshovy M. 2012: Piezo actuators injector of Common Rail fuel injection system. TEKA Commission of Motorization and Energetics in Agriculture. Volume XII. No 3. PAN Lublin.
  • 7. Knefel T. 2012: Technical assessment of Common Rail injectors on the ground of overflow bench tests. Eksploatacja i Niezawodnosc – Maintenance and Reliability 2012; 14 (1): 42–53.
  • 8. Knefel T. Gancarczyk T. 2013: Dynamic and strength analysis of injector of common rail injection system. Combustion Engines. 2013, 154 (3).
  • 9. Kozak M. 2011: An aplication of butanol as a Diesel fuel component and its influence on exhaust emissions. TEKA Commission of Motorization and Energetics in Agriculture. Volume XIC. PAN Lublin.
  • 10. Mysłowski J. 2011: Negative impact of motorization on the natural environment. TEKA Commission of Motorization and Energetics in Agriculture. Volume XIC. PAN Lublin.
  • 11. Osipowicz T. 2007: Technical terms fuel temperature in pintle Diesel injectors. Zeszyty Naukowe Katedry Eksploatacji Pojazdów Samochodowych Politechniki Szczecińskiej. Szczecin
  • 12. Osipowicz T., Abramek K. 2014: Catalytic treatment in Diesel engine injectors. Eksploatacja i Niezawodnosc – Maintenance and Reliability 2014. 16 (1): 22–28.
  • 13. Osipowicz T. Stoeck T. 2013: The influence of neutral dosage on technical work Common Rail Diesel engine. Autobusy, Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe nr 10.
  • 14. Piątkowski P. 2012: The impact of intake canal geometry on kinematics of load in combustion chamber. TEKA Commission of Motorization and Energetics in Agriculture. Volume XII. No 1. PAN Lublin.
  • 15. Reksa M., Sroka Z.J. 2013: The impact of fuel properties on shape of injected fuel spray. Combustion Engines. 2013, 154(3).
  • 16. Stanik W., Jakóbiec J., Wądrzyk M. 2013: Design factors affecting the formation of the air-fuel mixture and the process of combustion in compression ignition engines. Combustion Engines. 2013, 154(3).
  • 17. Stoeck T. Osipowicz T. 2013: Issue of verification and repairing Common Rail Diesel Delphi injectors. Autobusy, Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe nr 10.
  • 18. Stoeck T. Osipowicz T. 2013: The analysis of damages and running down of Bosch Common Rail injectors. Autobusy, Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe nr 10.
  • 19. Stoeck T. Osipowicz T. 2013: Analysis of damages Common Rail injectors using in Diesel engines commercial vehicles. Logistyka. Instytut Logistyki i Magazynowania nr 6.
  • 20. Walaszyk A., Busz W. 2013: Application of optical method for the analysis delay between control injector coil and beginning of the fuel injection. Combustion Engines. 2013, 154(3).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-1ccc307c-9e56-41a5-b715-adfe29addefa
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.