PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 13 | 6 |
Tytuł artykułu

IT implementation and agricultural product distributors

Autorzy
Warianty tytułu
PL
Wdrożenie systemów IT a dystrybutorzy produktów rolnych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In the last decades we could witness an extremely fast spread of IT systems. This is, on the one hand, due to great leaps in technological development, and on the other hand, due to the fact that the data processing needs of enterprises have risen significantly, which is in itself due to accelerated changes in the market and technologies. Nowadays, distributors of the agricultural products do not monitor their customers buying habits, do not measure customer value. My case study shows that there are special companies on the market and they can use the advantages of the CRM system on a very high level. These systems can be developed easily. IT suppliers are adapting to the ever renewing market demands. The paper aims to analyze the importance of CRM system in development of companies operating in the agricultural sector.
PL
Celem artykułu była analiza znaczenia systemów CRM w rozwoju firm działających w sektorze rolnym. W wyniku analiz stwierdzono, iż w ostatnich dziesięcioleciach obserwowano szybką dyfuzję systemów IT do praktyki gospodarczej. Warunkowane to było z jednej strony dużym szokiem w rozwoju technologii, a z drugiej znaczącym wzrostem potrzeb przetwarzania informacji przez firmy w wyniku przyśpieszonych zmian rynkowych i technologicznych. Obecnie dystrybutorzy produktów rolnych nie monitorują nawyków zakupowych swoich klientów ani nie mierzą tzw. wartości klienta. Przeprowadzone w pracy badania wskazują, że istniejące na rynku firmy dostarczające systemy CRM, mogą znacząco podnieść zakres funkcjonowania firm na rynku żywnościowego.
Wydawca
-
Rocznik
Tom
13
Numer
6
Opis fizyczny
p.200-204,fig.,ref.
Twórcy
autor
  • Institute of Marketing, Faculty of Economics and Social Sciences, Szent Istvan University, Pater K.Str.1, 2100 Godollo, Hungary
Bibliografia
  • Becker J.U., Goetz Greve, Sonke A. 2009: The impact of technological and organizational implementation of CRM on customer acąuisition, maintenance and retention Intern. Journal of Research in Marketing, 26, 207-21S.
  • Finnegan D.J., Wendy L. 2010: A multi-layered approach to CRM implementation: An integration perspective Currie. European Management Journal, 28, 1S3-167.
  • Husti I. 2002: Customer service for greater customer satisfaction Godollo. MTA AMB R&D Discussions, t. 1, 169-173. Bibliography, 173.
  • IT-Business. IT-Busness info-communication Weekly for Business Decision-makers. 2004: 36, 14-21. IT-Business. IT-Busness Info-communication Weekly for Business Decision-makers. 2007: 26-27, 10.
  • Jobber D. 1999: Európai marketing Muszaki Konyvkiadó.
  • Keleti K.B. 200S: Is the customer satisfied? Public Press Kft.
  • Kotler P., Dipak C.J., Maesincee S. 2003: Steps in Marketing (Park), 32-36.
  • Payne A. 2007: CRM handbook, advanced client relations HVG Kiadó Zrt.
  • [www.fn.hu/index.php?id=269cikk.php?action=nyomtat&id=1&cid=94228&layout=no&id=1], 22.112011. [www. mess.hu/?page=cikkek/uzleti_intelligencia], 2010.10.06. [www.hik.hu/tankonyvtar/site/books/b1S6/ch01s01.html], 2010. 07. 23. [www.crm-plus.eu/content/view/17/138], 2010. 10. 21.
  • [www.dowagro. com/ eu/hun/hu].
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-11e65096-c1e2-49da-b9ee-a67001ae513b
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.