PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | 11 |
Tytuł artykułu

The role of environmental protection in education

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
PL
Ochrona środowiska w edukacji
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
In this report we point out the requirement of local communities for environmental education of society that results from accession of Poland to the project titled „Decade for Sustainable Development 2005-2014”. The paper includes results of the surveys carried out among students, teachers and officers of communes that reveal the role of environmental education in schools, communes and universities. The results demonstrate that environmental education should become connected with actions in aid of both natural and social local environments.
PL
W pracy wskazano na zapotrzebowanie środowiska lokalnego na edukację środowiskową społeczeństwa, wynikające z przystąpienia Polski do udziału w projekcie Dekada Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju 2005-2014. Praca zawiera wyniki badań ankietowych studentów, nauczycieli i pracowników gmin wskazujące miejsce i rolę edukacji środowiskowej w szkole, gminie oraz na studiach przyrodniczych i pedagogicznych. Wyniki świadczą o konieczności zbliżenia trendów kształcenia przyrodniczego do praktycznych działań na rzecz lokalnego środowiska przyrodniczego i społecznego.
Wydawca
-
Rocznik
Tom
11
Opis fizyczny
p.131-140,ref.
Twórcy
autor
  • Faculty of Biology, University of Warsaw,Miczurina 1, 02-096 Warsaw, Poland
autor
Bibliografia
  • Cichy D., 1994. Kształcenie ekologiczne w gminie – rola i zadania samorządu. W: Ekologia wsi – materiały z IV Ogólnopolskiego Forum. (Ecological education in commune – the role and tasks of government. In: Ecology of the country side – materials from the 4th Polish Forum). Foundation CEEW Press, Krosno, (in Polish).
  • Cichy D., 2005. Edukacja ekologiczna w polskiej szkole. W: Edukacja ekologiczna społeczności lokalnych w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej. (Ecological education in Polish school. In: Environmental education of local communities in Poland and other European Countries. (Ed.) L. Tuszyńska), UW Press, Warszawa, (in Polish).
  • Giordano K., 2005. Zarządzanie środowiskowe na rzecz planowania trwałego i zrównoważonego rozwoju na poziomie gminy. W: Problemy XXI wieku – prawo ochrony środowiska, edukacja środowiskowa i agrobiznes. (Environmental management for planning of permanent and sustainable development of commune. In: The problems of the 21st century –environmental protection law, environmental education and agrobusiness). UKSW Press, Warsaw, (in Polish).
  • ICLEI text book Podręcznik w zakresie zarządzania ochroną środowiska dla władz samorządowych Europy Środkowej i Wschodniej. (Environmental management for local governments in Central and Eastern Europe), 1997. ICLEI European Secretariat, Freiburg, (in Polish).
  • Kozłowski S., 2002. Ekorozwój – wyzwanie XXI wieku. (Eco-development – challenge of the 21st century). PWN, Warszawa, (in Polish).
  • Kowalak A., 2001. Edukacja ekologiczna w Polsce. (Ecological education in Poland). Foundation CEEW, Krosno, (in Polish).
  • Kowalak A., 2005. Environmental Education in Relation to Ecological Risk Management. Acta regionalia et environmentalica, 2, 35-39.
  • Kowalak A., 2006. Rola społeczności lokalnych w procesie zarządzania ochroną środowiska w gminie. W: Idee i praktyczny uniwersalizm w geografii. (The role of local communities in environmental management in commune. In: Ideas and practical universalism in geography). IGiPZ PAN Press, Warszawa, (in Polish).
  • Poskrobko B., 1998. Zarządzanie środowiskiem. (Environmental management). PWE Press, Warszawa, (in Polish).
  • Tuszyńska L., 2006. Edukacja ekologiczna dla nauczycieli i studentów. (Ecological education for teachers and students). WSP-TWP Press, Warszawa, (in Polish).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-0ec02b78-31bd-4f27-850f-95145a014516
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.