PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 07 | 8 |
Tytuł artykułu

Preferencje konsumentów i zmiany w spożyciu ziemniaków

Warianty tytułu
EN
Consumers preferences and changes in potato consumption
Języki publikacji
PL
Abstrakty
PL
W pracy przedstawiono tendencje zmian w konsumpcji ziemniaka na świecie i w Polsce. Stwierdzono, że w krajach o wyższych dochodach konsumpcja ziemniaka nieco rośnie, a przede wszystkim maleje zróżnicowanie w poziomie spożycia ziemniaka. W krajach o wysokim w przeszłości poziomie konsumpcji spożycie nieco maleje, natomiast rośnie w krajach o niskiej w przeszłości konsumpcji. Przykład rynku polskiego wskazuje na istotne znaczenie preferencji konsumentów odnośnie odmian oraz cech kulinarnych.
EN
Słowa kluczowe
Wydawca
-
Rocznik
Tom
07
Numer
8
Opis fizyczny
s.42-49,tab.,wykr.,bibliogr.
Twórcy
  • Pracownia Badań Rynkowych, Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin w Boninie, 76-009 Bonin k.Koszalina
autor
  • Pracownia Badań Rynkowych, Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin w Boninie, 76-009 Bonin k.Koszalina
Bibliografia
  • Chotkowski J. 2005: Funkcjonowanie rynku ziemniaków i jego perspektywy. [W:] Rynki i technologie produkcji roślin uprawnych. Red J. Chotkowski. Wieś Jutra, Warszawa, 58-69.
  • Chotkowski J. 2001: Marketing w produkcji ziemniaków jadalnych. Przemysł Spożywczy, nr 1, 32-33, 48.
  • Dzwonkowski W. 2003: Dostosowanie polskiego rynku ziemniaków do wymogów Unii Europejskiej. [W:] Dostosowanie polskiego rynku rolnego do wymogów Unii Europejskiej. Red nauk. A. Kowalski. ARR, IERiGŻ, SGH, Warszawa, 203-214.
  • Dzwonkowski W., Szczepaniak I., Rosiak E., Chotkowski J., Rembeza J., Bochińska E. 2005: Rynek ziemniaka. Stan i perspektywy. Analizy rynkowe nr 27. IERiGŻ-PIB, ARR, MRiRW, Warszawa.
  • Kamasa J. 2004: Ziemniak. [W:] Lista opisowa odmian. Rośliny rolnicze. Cz. II Okopowe, Strączkowe. COBORU, Słupia Wielka, 21-42.
  • Kowrygo B. 2000: Tendencje zmian w modelu konsumpcji w Polsce. Maszynopis KOiEK SGGW, Warszawa.
  • Lewosz J. 2004: Jaka jest rzeczywista wartość żywieniowa ziemniaków. Ziemniak Polski, nr 1, 43-44.
  • Lisińska G. 2004: Przetwory ziemniaczane spożywcze: wielkość produkcji, wartość żywieniowa. Zeszyty Problemowe Postępów Nauk Rolniczych, z. 500, 57-66.
  • Rembeza J. 1997: Preferencje konsumentów. [W:] Produkcja ziemniaków. Technologia, ekonomika, marketing. Red. J. Chotkowski. Wyd II. IHAR, Bonin, 287-295.
  • Rembeza J. 2002: Rynek ziemniaków jadalnych w Europie i na świecie. [W:] Produkcja i rynek ziemniaków jadalnych. Red. J. Chotkowski. Wieś Jutra, Warszawa, 7-16.
  • Rosiak E. 2004: Dotychczasowy i przewidywany popyt na podstawowe produkty żywnościowe. Ziemniaki [W:] Popyt na żywność. Stan i perspektywy. Analizy rynkowe nr 5. IERiGŻ, ARR, MRiRW, Warszawa, 40-43.
  • Seremak-Bulge J. 2003: Perspektywy produkcji i przetwórstwa ziemniaków. Zagadnienia Ekonomiki Rolnej, nr 1, 46-64.
  • Varian H. R. 1992: Microeconomic analysis. Norton&Comp., New York-London.
  • World Development Indicators 2003. 2003: World Bank, New York.
  • Zgórska K. 2005: Odmiany ziemniaka wykorzystywane do przetwórstwa spożywczego w Polsce i krajach UE. Wieś Jutra, nr 2, 34-35.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.agro-03f1ba9e-215f-4a9b-9b83-3b757aedd345
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.