PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 20 | 3(116) | 50-59
Tytuł artykułu

PHENOMENOLOGY OF MANAGEMENT - DIDACTIC ASPECTS (Fenomenologia zarzadzania - aspekt dydaktyczny)

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
1. Purpose The purpose of this article is to present the phenomenological method in the science of management and managers' education. 2. Methodology The phenomenological method ('phenomenological lens' and '3i' formula) is used. 3. Findings The article presents the view that introducing the phenomenological method into managers' education will increase their ethical level and efficiency. Phenomenological analysis shows that the phenomenological method, i.e. 'phenomenological lens' and '3i' formula, have high educational usefulness, and, moreover, allow creation of a coherent philosophy for the education of managers. 4. Originality Phenomenology is an important perspective of research in the science of management and didactic process.
Rocznik
Tom
20
Numer
Strony
50-59
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • Uniwersytet Warminsko-Mazurski w Olsztynie ul. Oczapowskiego 2 10-719 Olsztyn
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
11PLAAAA109620
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.a96f59e5-8d15-36cb-bd34-30418d3a08f5
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.