PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 29 | 51-65
Tytuł artykułu

THE LINGUISTIC ASPECT OF A BRAND NAME. CASE STUDY BASED ON BRANDING STRATEGY OF OPEL

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The creation of a good brand name involves many branches of human knowledge. Linguistics is one of them and a very important one. Phonetics, sound symbolism, semantics, word formation and comparative studies of different languages have a considerable contribution to creating a good name of a product. The aim of the research, presented in the article is to apply this kind of knowledge to analyse the names of currently available OPEL cars.
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
29
Strony
51-65
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
autor
  • Piotr Mamet, Uniwersytet Slaski w Katowicach, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
09PLAAAA06455
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.9a406e5a-70c0-30f5-8792-21e8b505ec5d
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.