PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | 1(2) | 9-18
Tytuł artykułu

Konceptualizacja gier w kontekście treningu interkulturowego

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
EN
CONCEPTUALIZATION OF GAMES IN INTERCULTURAL TRAINING
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
Games and culture simulations are an important part of the methods used during intercultural training. This refers both to culture-general and culture-specific training. Games and simulations enable participants to develop intercultural competence skills, above all those concerning the affective dimension. One issue discussed very often in specialist literature concerns the difficulties of conceptualization of games and culture simulations. The article refers to some aspects of game creation for the purpose of intercultural training.
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
9-18
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • Cecylia Barlog, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Wydzial Neofilologii, Instytut Lingwistyki Stosowanej, Pracownia Badan Ludologicznych w Glottodydaktyce i Komunikacji Interkulturowej, ul. 28 czerwca 1956 r. nr 198, 61-485 Poznan, Poland
Bibliografia
  • Brislin, R. (1989). Intercultural Communication Training. W: M.K. Asante, W.B. Gudykunst (red.), Handbook of International and Intercultural Communication (s. 441-457). Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Fowler, S., Blohm, J. (2004). An analysis of methods for intercultural training. W: D. Landis, J. Bennet, M. Bennett (red.), Handbook of Intercultural Training. Third edition (s. 37-84). Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Gouchenour, T. (1977). The albatross. [W:] D. Batchelder, E.G. Wagner (red.) Beyond experience: The experiential approach to cross-cultural education (s. 131-136). Homewood: Brattleboro: Experiment Press.
  • Gudykunst W.B., Hammer M.R. (1983). Basic training design: Approaches to intercultural training. W: D. Landis, R.W. Brislin (red.), Handbook of Intercultural Training, Volume I: Issues in Theory and Design (s. 118–154). New York: Pergamon Press.
  • Gudykunst, W., Guzley, R., Hammer, M. (1996). Designing Intercultural Training. W: D. Landis, R. Bhagat (red.), Handbook of Intercultural Training. 2nd edition (s. 61-80). Thousands Oaks: Sage Publications.
  • Kinast, E.U. (2005). Interkulturelles Training. W: A. Thomas (red.), Handbuch Interkulturelle Kommunikation und Kooperation Band 1, (s. 181-203), Göttingen: Verlag Vandenhoeck & Ruprecht.
  • Lüsebrink, H.-J. (2005). Interkulturelle Kommunikation. Interaktion, Fremdwahrnehmung, Kulturtransfer. Stuttgart: J.B. Metzler.
  • Pusch, M. (2004). Intercultural Training in Historical Perspective. W: D. Landis, J. Bennet, M. Bennett (red.), Handbook of Intercultural Training. Third edition (s. 13-36). Thousands Oaks: Sage Publications.
  • Rademacher, H. (1991). Spielend interkulturell lernen? Wirkungsanalyse von Spielen zum interkulturellen Lernen bei internationalen Jugendbegegnungen. Berlin: Verlag für Wissenschaft und Bildung.
  • Schugk, M. (2004). Interkulturelle Kommunikation. Kulturbedingte Unterschiede in Verkauf und Werbung. München: Verlag Vahlen.
  • Shirts, R.G. (1974). BaFá BaFá: A cross cultural simulation. Del Mar: Simile II.
  • Thiagarajan, S., Steinwachs, B. (1990). Barnga: A simulation game on cultural clashes. Yarmouth: Intercultural Press.
  • Losche, H. (2000). Interkulturelle Kommunikation. Sammlung praktischer Spiele und Übungen. Augsburg: ZIEL.
  • Tylek-Hydryńska, E. (2000). Interkulturelle deutsch-polnische Wirtschaftskommunikation. Probleme und Missverständnisse im Geschaftsalltag. W: R. Ehnert (red.) Wirtschaftskommunikation kontrastiv (s. 159-188). Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag.
  • Hiller, G.G., Vogler-Lipp, S. (red.). (2010). Schüsselqualifikation interkulturelle Kompetenz an Hochschulen. Grundlagen, Konzepte, Methoden. Wiesbaden: VS Verlag.
  • Martinelli, S., Taylor, M. (red.). (2000). Uczenie się międzykulturowe. Pakiet szkoleniowy nr 4 (tłum. Narodowa Agencja Programu Młodzież). Warszawa: Wydawnictwo Rady Europy. Online: <http://youth-partnership.coe.int/youth-partnership/documents/Publications/T_kits/4/Polish/tkit4_polish.pdf>.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
11PLAAAA101124
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.927bef17-ccd6-301d-a785-e77fbfe6544a
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.