PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 40 | 4(162) | 729-747
Tytuł artykułu

THE CONTROVERSIES ABOUT THE THEORY AND APPLICATION OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
Corporate social responsibility (CSR) is a very dynamic and rapidly expanding idea, both as a theoretical conception and as a practice recommended to the firms.In theory there is a long lasting dispute about the essence of CSR and its justification from the ethical and praxiological point of view. The old arguments against CSR, formulated by Fridman, are still repeated although they must be reformulated in times of globalization. After reconstructing the theoretical assumption of CSR the authoress presents weaknesses and limits of its conception. Although its postulates seem to be right in theory, their accomplishment proved difficult. The social and ecological stakes are very hard to measure and compare, if possible at all. In theory it conduces the originating of the vague, incoherent views which are impossible to verify. In practice the rhetoric of CSR may be a smokescreen to conceal firms unethical actions
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
40
Numer
Strony
729-747
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • A. Lewicka-Strzalecka, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, ul. Nowy Swiat 72, 00-330 Warszawa, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
04PLAAAA0023512
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.90309901-2654-3c35-b69b-f54a717cbf26
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.