PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 4(40) | 61-75
Tytuł artykułu

PUBLIC SPHERE AND LIFE SATISFACTION (Sfera publiczna a zadowolenie z zycia)

Autorzy
Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
Services rendered by the public sector constitute an essential part of social consumption and creating the feeling of life satisfaction. Traditional standards concerning the role of this sector in economy do not reflect its impact on the standard of living. Domination of low estimates or the necessity of retaining of this sector often lead to passing over its quality, mainly with regard to legal regulations and agencies of the public sphere. Arguments for lowering or strengthening the importance of this sector obscure the problem of identification of determinants of good management and high social estimate concerning the public sphere. As it seems, they are prerequisites for social acceptance of the development process, realization of social expectations and satisfaction with life.
Rocznik
Numer
Strony
61-75
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • Anna Chmielak, Uniwersytet w Bialymstoku, Wydzial Ekonomii i Zarzadzania, ul. Warszawska 63, 15-062 Bialystok, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
09PLAAAA062219
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.8009f421-b6ee-311a-b2f9-4f7cb65bff5a
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.