PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 2(3) | 267-283
Tytuł artykułu

DISABILITY AND PEDAGOGY: A QUESTION OF THE SUBJECT AND IDENTITY AND THE PARADIGMATIC CHANGE OF A DISCIPLINE (Niepelnosprawnosc i pedagogika. Pytanie o podmiot a kwestia tozsamosci i zmiany paradygmatycznej dyscypliny)

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
In the article a problem of relations between disability (that can be perceived in many various aspects, e.g. as a social fact, existential or biographical experience, socio-cultural phenomenon) and pedagogic as a discipline creating the individual identities is outlined. The theoretical background of the presented considerations concerns on the implications of changes connected with the way of understanding significant categories, especially the concept of subject in a contemporary philosophical context and social sciences. The main thesis emerging from the analysis let us state that the general object constructing a field of special pedagogic - disability and disabled person - is missing it's incisive and objectified boundaries and states under the question many of its basic foundations.
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
267-283
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • Jolanta Rzeznicka-Krupa, Uniwersytet Gdanski, Wydzial Nauk Spolecznych, Instytut Pedagogiki, ul. Bazynskiego 4, 80-952 Gdansk, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
11PLAAAA105017
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.6fa22e97-c93f-3733-b182-b795ffafbf27
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.