PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2010 | 19 | 23-66
Tytuł artykułu

COMMUNICATIVE VALUES IN THE MIRROR OF MEDIA: 'ZADOUSHEVNOST' VS. 'SVETSKOST' VS. 'GLAMOURNOST' IN CONTEMPORARY RUSSIAN NEWSPAPERS (Russian title below)

Warianty tytułu
Języki publikacji
RU
Abstrakty
EN
(Russian title: Kommunikativnye tsehhocti v zerkale media “zadushevnoct' vs. “cvetckoct'” vs. “glamurnoct'” v covremennoj rucckoj presse). In the article, Russian communicative values have been discussed. Such values belong to the best clues for understanding a national culture. The media speech material is an effective tool for researching the communicative values. The contexts with the lexical names of three Russian communicative values and their parts have been selected out of the contemporary Russian newspapers with an aid of the Integrum system, and then the connotative meaning of these contexts have been analyzed.
Czasopismo
Rocznik
Tom
19
Strony
23-66
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • Vadim V. Dementev, Saratovskii gosudarstvennyi universitet im. N.G. Chernyshevskogo, Astrakhanskaya ul. 83, 410026 Saratov, Russian Federation
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
10PLAAAA089413
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.6078f76b-07f1-3393-b72c-44d2f3ba827a
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.