PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 11 | 99-114
Tytuł artykułu

CREATIVITY BARRIERS IN ORGANIZATION. A STUDY IN THE POLISH MEDIA SECTOR (Bariery kreatywnosci w organizacji. Badania polskich mediow)

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The article describes a research study devoted to creativity barriers in the Polish media sector. The Creativity Barriers Questionnaire, based on American Work Environmental Inventory was used. The questionnaire has 60 items in 10 scales of creativity inhibitors. Precise description of this tool is presented. The scales reliability and theoretical validity are appropriate. The subjects were 180 persons, working in Polish media and representing two national Polish newspapers, a private radio station and public television. Among them, there were regular and administrative employees as well as employees in executive positions. The results show that authoritarianism, limitations of free will, inefficient communication and lack of resources, are among the most common barriers. A recognition of creativity inhibitors may improve organization and, as consequence, lead to greater satisfaction and efficiency of the staff.
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
11
Strony
99-114
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • no address submitted
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
11PLAAAA10517
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.5b7f2022-57e0-3eee-a254-ab4b8a7a6556
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.