PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 56 | 5 | 495-525
Tytuł artykułu

CONSUMER DECISIONS FROM THE ANGLE OF BEHAVIOURAL ECONOMICS (Fogyasztoi dontesek a viselkedesi kozgazdasagtan szemszogebol)

Warianty tytułu
Języki publikacji
HU
Abstrakty
EN
Through reviewing the literature, the article examines how the means of behavioural economics can be used to analyse consumer decisions. Some of the essential conclusions are these: 1. As with non-standard preferences, asymmetrical information prevents a Pareto efficiency developing even with free competition. 2. The empirical findings point to the conclusion that the role of communal preferences is negligible in well-operating short-term market exchange relations. 3. 'Sense and sensibility' are often indistinguishable in consumer decision-making, at least partial exploitation of which may explain the gain companies make from advertising and marketing. 4. It is not enough to examine average behaviour: special attention needs paying in regulatory decisions to the situation of consumers most likely to make mistakes. 5. When any market intervention is planned, the theoretical considerations must always be complemented by specific, empirical investigations.
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
56
Numer
5
Strony
495-525
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
autor
autor
  • Gabor Koltay, no address given, contact the journal editor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
10HUAAAA07885
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.5b778208-bfc2-33a0-a82f-9e07c0912acf
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.