PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | 42 | 4 | 83-94
Tytuł artykułu

HOW SELF-REFERENCING INFLUENCES IMPLICIT AND EXPLICIT ATTITUDES TOWARDS STIGMATIZED BEHAVIORS?

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The two experiments examined how persuasive messages related to self influence not only implicit, but also explicit attitudes towards stigmatized behaviors (e.g. speeding). In the first experiment drivers were presented with a message that was written in second (e.g.'Your speeding…', self-referencing) or third person ('Speeding', control group). Self-referencing decreased an influence of the message on explicit and implicit attitudes towards speeding (measured by Implicit Association Test, Greenwald, McGhee and Schwartz 1998). In the second experiment participants imagined getting run over by a car as a result of having drunk alcohol from the view point of an actor (self-referencing) and an observer. 'Observers' reported more negative explicit and implicit attitudes towards drinking alcohol then 'actors'. The results suggest that self-referencing decreases an influence of message on implicit and explicit attitudes towards stigmatized behaviors such as speeding and alcohol abuse.
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
42
Numer
4
Strony
83-94
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • N. Maliszewski, Uniwersytet Warszawski, Wydzial Psychologii, ul. Stawki 5/7, 00-183 Warszawa, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
05PLAAAA0028683
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.5220dbe9-0abd-3749-a416-ef316e4ff0cd
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.