PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2006 | 77 | 1-2 | 7-18
Tytuł artykułu

Alternativity as a challenge and feature of the contemporary European pedagogy

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The new paradigm of the Europen pedagogy of the 21st century may be perceived mainly as a manifestation of numerous types of thinking about education and its alternatives. It is mostly the paradigm of pedagogy characterized by anti-fundamentalism. The consequence of its alternativeness is the arrival of complimentary theories, schools and trends of modern, multicultural education in Europe and in other countries. The implications of these new approaches are: - departure from the pedagogy of 'moulding' and introduction of pedagogy of 'liberation'; departure from the pedagogy of 'security' and introduction of pedagogy of 'searching' and 'alternative'; - departure from the pedagogy of the 'pompous' and introduction of pedagogy of the 'dialogue'; - departure from dogmatism and introduction of dynamism in functioning of educational partners.
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Tom
77
Numer
1-2
Strony
7-18
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
autor
  • S. Kawula, Uniwersytet Warminsko-Mazurski, Wydzial Pedagogiki i Wychowania Artystycznego, ul. Glowackiego 17, 10-447 Olsztyn, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
07PLAAAA01994239
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.51e32ee4-90a3-336f-81ac-367362847e19
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.