Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
This essay discusses the aesthetic correspondences of Japanese new wave cinema with the iconography of premodern Japan, 'images of the floating world' (ukiyo-e), shunga pornography and kabuki theatre. Associations between ukiyo-e and new wave cinema are exemplified on one of the most significant movies of the decade, 'Buraikan' (1970) by Masahiro Shinoda. On the bases of aesthetical and narrative conjunction Shinoda recovers the cultural continuity, which seemed to be irretrievably ruptured as a result of the World War II and the nationalistic Japanese politics.
Słowa kluczowe
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
197-208
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
autor
- Bartosz Zajac, c/o Uniwersytet Lódzki, Wydzial Filologiczny, Instytut Teorii Literatury, Teatru i Sztuk Audiowizualnych, ul. Franciszkanska 1/5, 91-431 Lódz, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
09PLAAAA064624
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.515b83eb-f278-37ae-864d-2922a523cecd