PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 6(13) | 33-48
Tytuł artykułu

THE USEFULNESS OF THE TEACHER FROM TAKING A CLASS, AND THE PRODUCTIVITY OF THE PROCESS OF EDUCATION (Uzytecznosc nauczyciela z prowadzenia lekcji a wydajnosc procesu edukacji)

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The author of the article is focusing on the explanation how productivities of the process of the education are being exchanged at the maximization of the so-called model of the profit of the education. This model was introduced and described by Bosworth and Caliendo (2007). The fact that it is taking into consideration the satisfaction of the teacher from lecturing a chosen group pupils is an innovative part of this model. The majority of the article is relying on six theorems presented by Bosworth and Caliendo and on proving two new theorems (one of which is an extension of the results received by the mentioned authors). Received results will be illustrated with proper simulations.
Rocznik
Numer
Strony
33-48
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • Wiktor Ejsmont, Wroclaw University of Economics, Department of Mathematics , Komandorska Street 118/120, 53-345 Wroclaw, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
11PLAAAA10777
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.5115472c-795f-31a0-b2c7-500c60cd0825
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.