PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 17 | 4 | 1043-1070
Tytuł artykułu

FROM TRADITIONAL COMMERCIAL AGENCY LAW TOWARDS A MODERN LAW OF PRODUCT DISTRIBUTION

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
Sale and distribution of goods and services is subject to fundamental change. The German Commercial Code, however, only deals with commercial agents (§§ 48 et seq.), for this system of distribution had been common in the 19th century. Today the law of distribution is to be developed by case law following the main ideas of §§ 48 et seq., for instance in franchise systems. Separate from, but nonetheless linked to commercial law, the rules of competition law have to be adhered to. Courts will interpret these rules without recourse to the different legal construction of the distribution system.
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
17
Numer
4
Strony
1043-1070
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
autor
  • K. Schmidt, Bucerius Law School, Jungiusstraße 6, 20355 Hamburg, Bundesrepublik Deutschland; c/o A. Kurowska, Uniwersytet Jagiellonski, Instytut Prawa Wlasności Intelektualnej, ul. Kanonicza 14, 31-002 Kraków, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
08PLAAAA054023
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.4de7e9f1-82dc-3a8e-9ac7-a0cd8f3a077d
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.