Nowa wersja platformy, zawierająca wyłącznie zasoby pełnotekstowe, jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 3 (47) | 198-216
Tytuł artykułu

THE ROAD TO PRODUCT INNOVATION IN SERVICE INDUSTRY AS EXEMPLIFIED BY TOUR OPERATORS (Droga do innowacji produktowej w przedsiebiorstwie uslugowym na przykladzie organizatora turystyki)

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
Innovation is regarded to be one of the main factors of the competitiveness of enterprises. This paper is aimed at showing the road leading to creation of product innovation in service industry illustrated by a tour operator. The article consists of three parts, introduction and conclusions. In the first part methodology is presented. The second part describes product innovation in enterprises acting as tour operators. In the most comprehensive third part the author presents two models to achieve product innovation. The author applies the deduction method, the questionnaire survey method and the Delphi method. The results of the research done by the author and the constructed models could be used by tour operators and also by other services to create product innovation.
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
198-216
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
11PLAAAA094514
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.47653f3a-64d3-3510-a296-e267d6476212
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.