PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 6(625) | 48-57
Tytuł artykułu

Persuasion in Television Information

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
There are basic persuasive strategies used in two major TV information programs, i.e. in 'Wiadomosci' (The News) on the first public channel, and in 'Fakty' (Facts) on the private TVN channel. Issues referring to verbal and non-verbal persuasion are analyzed in the article, as well as the selection of information, their order and entertaining elements. The analysis of persuasive means includes such elements of programs as: the opening, the hosts' talks, reports from places of events, sentences said by the witnesses of the events. It has led to the conclusion that persuasion usually has economic background associated with an attempt to advertise their own program. It results in the change of speaker-receiver communication into less formal.
Rocznik
Numer
Strony
48-57
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
autor
  • J. Smol, no address given, contact the journal editor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
06PLAAAA01503318
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.44b69c69-bbbd-3625-80e6-e10fed9b5565
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.