PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | 20 | 4(212) | 25-54
Tytuł artykułu

THE MARKETING STRATEGIES OF POLISH LIGHT INDUSTRY ENTERPRISES ON THE EUROPEAN UNION MARKET: STANDARDIZATION AND ADAPTATION (Strategie marketingowe polskich przedsiebiorstw przemyslu lekkiego na rynku Unii Europejskiej ...)

Wybrane pełne teksty z tego czasopisma
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
The paper examines the marketing strategies of Polish light industry enterprises in European Union countries. It also analyzes the determinants of a process whereby companies are adapting their marketing strategies to EU standards. The authors used the computer assisted telephone interviewing (CATI) method to collect data for their research. The survey was made on a random sample of 61 medium-sized and large enterprises in light industry, including textile, clothing and leather producers. The research shows that many Polish light industry enterprises have modified their marketing strategies and pricing policies after Poland's EU entry in 2004. This especially applies to their business in the new member countries of the bloc. The results obtained are in line with the findings of other studies quoted in the article.
Czasopismo
Rocznik
Tom
20
Numer
Strony
25-54
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • Andrzej Sznajder, Szkola Glówna Handlowa w Warszawie, Kolegium Gospodarki Swiatowej, al. Niepodleglosci 162, 02-554 Warszawa, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
09PLAAAA06252
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.44b1cff5-871d-3f83-9575-a2bf833f9868
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.