PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 3(11) | 19-32
Tytuł artykułu

QUALITY OF PUBLIC UTILITY INSTITUTION SERVICES AND SOCIAL PROSPERITY

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Subjective judgment of the prosperity in Poland does not become better despite a constant economic growth. CBOS (Centre of Public Opinion Research) researches show that for Polish people (97%) health is the most essential matter and that 75% persons are dissatisfied with the health service activity. Even only these numbers let observe the lack of the public prosperity optimization in Poland. Public utility services are personal, so they affect directly a feeling of the well-being. Undoubtedly, the quality of the services mentioned affects positively or negatively the prosperity of the whole population. A possibility of a public utilities evaluation in five dimensions has been shown in this paper: (1) in a professional dimension, i.e. efficiency; (2) in an economical dimension, i.e. productivity; (3) in a process-wise dimension, i.e. TQM; (4) in a personal dimension, i.e. consumer satisfaction; and (5) in a social dimension, i.e. public prosperity improvement.
Rocznik
Numer
Strony
19-32
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • dr Marek Biernacki, Katedra Matematyki i Cybernetyki, Uniwersytet Ekonomiczny, ul. Komandorska 118/120, 53-345 Wroclaw, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
11PLAAAA102313
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.43104b1c-c0f8-3ef5-9d05-08e5fa866df5
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.