PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 30 | 195-212
Tytuł artykułu

MISSION AND VISION. THE IMPLEMENTATION OF THE GENRE BY POLISH COMPANIES

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Corporate mission statement is a genre used globally by managers to motivate the employees and to create a good image of the firm. The objective of the research is to analyse, from the linguistic point of view, how Polish companies adapt the genre. In particular, the analysis focuses on how the managerial objectives influence register choices and whether the genre has developed any permanent, or recursive, structural features. The study focuses on statements of missions and vision of 81 companies Polish companies listed on the Warsaw Stock Exchange.
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
30
Strony
195-212
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
autor
  • Piotr Mamet, Uniwersytet Slaski w Katowicach, ul. Bankowa 12, 40-007 Katowice, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
09PLAAAA069315
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.3fdcf4ad-b840-3fc6-a2f9-d5c48dec052c
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.