Nowa wersja platformy, zawierająca wyłącznie zasoby pełnotekstowe, jest już dostępna.
Przejdź na https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2009 | 12 | 4(45) | 177-185
Tytuł artykułu

MARKETING CONCEPT, MARKETING ORIENTATION OR MARKET ORIENTATION? ABOUT THESE AND OTHER MISUNDERSTANDINGS AROUND KEY MARKETING TERMS (Polish title - below)

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
EN
(Title in Polish -'Marketingowa koncepcja, marketingowa orientacja czy rynkowa orientacja? O tych i innych nieporozumieniach wokól kluczowych terminów marketingowych'). Considerable diversity of interpretation of fundamental marketing terms (such as marketing, marketing concept, marketing management, marketing and market orientation), which nowadays can be found in the marketing literature and in practice, shows that in the area of their definition the marketing theorists and investigators have yet much to do. A lack of precise, clear settlements in this area increases misunderstandings, and impedes the realization of research conducted by different investigators and makes it difficult to compare the results obtained by them. The proposal of defining mentioned terms which is offered in this article is the attempt of synthesis and systematization of different available interpretations in the marketing literature.
Czasopismo
Rocznik
Tom
12
Numer
Strony
177-185
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • Iwona Escher, Uniwersytet Mikolaja Kopernika w Toruniu, Wydzial Nauk Ekonomicznych i Zarzadzania, Katedra Marketingu, Handlu i Logistyki, ul. Gagarina 13, 87-100 Torun, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
10PLAAAA076830
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.3cf8203f-4504-3b66-9876-be7298421b9f
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.