PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 12 | 1-2 | 49-59
Tytuł artykułu

GREENWASHING AS AN EXAMPLE OF ECOLOGICAL MARKETING MISLEADING PRACTICES

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Nowadays, world-wide recognized corporations seek methods and instruments which enable them an effective flow of information concerning their actions as far as environment and sustainable development issues are concerned. It seems that marketing tools work well within this field. That is how ecological marketing (EM) originated with its advantages and drawbacks including greenwashing. The paper is committed to the analysis of this phenomenon, used to describe the unjustified appropriation of environmental virtue by a company to create a pro-environmental image. The article also presents common mechanisms of EM, shows how greenwashing works in practice and shares research results concerning purchasing habits (focusing on environmental issues) in China, USA and Great Britain.
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Adam Marciniak, no address given, contact the journal editor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
10PLAAAA084010
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.3bfcc18e-af17-3831-b8b4-fa3c5fc6d2f2
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.