PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | 37 | 1 | 43-50
Tytuł artykułu

Self-interest in interpersonal perception and attitudes

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Compared to other areas of psychology, social cognition is somewhat indifferent to the role played by self-interest. In this paper we present a thesis that self-interest is a prominent factor shaping interpersonal perceptions and attitudes. We review several research lines showing the dominance of moral information in person perception and the dominance of competence-related information in self-perception. This research provides indirect support for the idea that self-interest strongly influences person (and self-) perception processes. We also discuss research showing directly the strong influence of self-interest considerations on interpersonal attitudes and liking as well as on more descriptive perceptions including moral judgments.
Rocznik
Tom
37
Numer
1
Strony
43-50
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
autor
  • B. Wojciszke, Instytut Psychologii PAN, ul. Chodakowska 19/31, 03-851 Warszawa, Poland
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
06PLAAAA01773824
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.3998b4c7-c391-3d87-812d-9423e8decc0f
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.