PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | R. 2009 |
Tytuł artykułu

Paulo Freire's humanism and the challenges of 21st century adult education

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Paulo Freire's humanistic adult education ideas were woven around his literacy 'method' that is synonymous with Conscientization. His ideas were aimed at empowering adult learners through the ability for critical thinking. He focused on critical thinking as a way of using education to rescue learners from decadent educational and political systems and making them truly human. This paper analyzes Freire's Conscientization and argues that it is more appropriate for addressing most of the challenges that confront 21st century adult education and adult learners. The discussion in this paper uses 21st century synonymously with globalization.
Słowa kluczowe
Rocznik
Tom
Opis fizyczny
Rodzaj publikacji
ARTICLE
Twórcy
  • Mejai B.M. Avoseh, School of Education, The University of South Dakota, USA (for postal address contact the journal editor)
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
CEJSH db identifier
10PLAAAA08701
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.38610f39-8917-309a-b702-af5d6e58bd77
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.